کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

تکنولوژی هایی که بشر تا سال ۲۰۲۰ به آنها نیاز دارد

در سالهای اخیر، علم با سرعت زیادی در حال پیشرفت و گسترش است. پیشرفت علم بسیاری از بیماریهایی را که انسان در طول تاریخ از آنها رنج می برده و یا حتی ممکن بوده که بر اثر ابتلا به آن بیماریها جان خود را از دست بدهد ریشه کن کرده. همچنین، پیشرفت علم باعث شده که زندگی ما انسانها راحت تر شود. به هر حال، همان طور که از قدیم گفته اند، همیشه راهی برای پیشرفت و ترقی وجود دارد.

DNA کامپیوتر
در بدن ما وظیفه مولکولهای DNA، ذخیره حجم بسیار زیادی از اطلاعات ژنتیکی است. یک میلیگرم از مولکولهای DNA می تواند ذخیره کننده همه اطلاعات ژنتیکی از ابتدای تولد باشد. حالا می توانید تصور کنید که DNA کامپیوتر قادر به ذخیره چه مقدار اطلاعات است

.

سفر به کره ماه

وقتی دانشمندان به این نتیجه رسیدند که زندگی در فضا امکان پذیر است، حتماً به روزی هم فکر می کردند که بتوانند سفر به کره ماه را مقدور سازند. وقتی که انسان قدم به کره ماه گذاشت آرزویش به تحقق پیوست اما نه به طور کامل.در حال حاضر NASA نمی تواند این آرزوی انسان را برآورده کند. اما امیدواریم با پیشرفت علم در آینده ای نزدیک ین امر محقق شود

پیوند سر (کله)

حتی فکر کردن به این مسئله بسیار عجیب به نظر می رسد و شاید به همین دلیل هم باشد که تاکنون دانششمندان هیچ تلاشی در این زمینه نکرده اند. برای اینکه عمل پیوند سر انجام شود، باید دو نفر داوطلب پیدا کنیم. سر هر دو آنها را از تن جدا کنیم و به بدن دیگری پیوند بزنیم. مهمترین دلیلی که باعث می شود دنیا به این پیشرفت علمی احتیاج داشته باشد این است که پیشرفت علم در این زمینه ممکن است باعث نجات جان انسانها از مریضی هایی شود که بر بدن (البته به جز سر) اثر می گذارند.


انرژی های تمیز
عمر سوخت های فسیلی مدتهاست که تمام شده و طبق مطالعات صورت گرفته تا ۵۵ سال دیگر کل نفت کره زمین هم تمام می شود و چیزی از آن باقی نخواهد ماند. به همین دلیل است که ما احتیاج به انرژی جایگزین دیگری داریم. این انرژی جایگزین، باید یک انرژی تمیز باشد تا باعث آلودگی زمین نشود.


درمان سرطان
تشخیص این بیماری کشنده بسیار راحت است ولی تاکنون هیچ درمانی برای آن پیدا نشده است. بیماری سرطان هر ساله باعث مرگ بیش از ۷ میلیون نفر در دنیا می شود. به همین دلیل است که درمان سرطان باید هرچه زودتر کشف شود.


سفر به سیاره مریخ

وقتی که انسان برای اولین بار در سال ۱۹۶۹ پا به کره ماه گذاشت، فکر سفر به سیاره مریخ هم به ذهن دانشمندان رسید. از آن زمان تاکنون دانشمندان در حال بررسی عواملی هستند که انسان بتواند به این ماموریت برود و قدم به سیاره مریخ بگذارد

آسانسور فضایی
فکر درست کردن یک آسانسور فضایی خیلی عجیب به نظر می رسد. این آسانسور صدها بار از یک آسمانخراش بلندتر خواهد بود، اما با این حال سفر به فضا را بی نهایت آسان خواهد کرد. جالب این است که، ساختن این آسانسور چندان هم مشکل نیست چون احتمالاً مرکز آن در مدار زمین واقع می شود. پس چرا تا به حال کسی آن را نساخته است؟


تئوری برای همه چیز
دانشمندان همیشه اعتقاد داشتند که هر اتفاق و حادثه ای که در جهان رخ می دهد عامل آن یک یا چند نیرو است. تئوری برای همه چیز تلاش میکند تا این نظریه را ثابت کند و همچنین در تلاش برای شناخت تمام نیروهایی است که تاکنون وجود داشته است.


نانوتکنولوژی
نانوتکنولوژی می تواند انقلابی در علم پزشکی مدرن ایجاد کند. اگر این اتفاق بیفتد، پزشکان قادر خواهند بود تا از مولکولها برای نابود کردن سلول های سرطانی استفاده کنند.



رفتن به هسته مرکزی زمین
در گذشته، مردم فکر می کردند که رفتن به هسته مرکزی زمین کار بسیار آسانی است. اما آنها کاملاً در اشتباه بودند، چون وزن و فشار در هسته زمین بسیار زیاد است. اگر کسی آنقدر قوی باشد تا بتواند به این سفر برود، قادر خواهیم بود که به دیگر منابع انرژی دست یابیم.




منبع ایران ویج



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد