کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

تشکر و قدردانی

با سلام خدمت شما دوستان ، همکاران و دانش آموزان گرامی .

از اینکه با نظرات و پیشنهادات خود بنده را در هر چه بهتر شدن وبلاگ راهنمایی می کنید بسیار سپاسگذارم .

نظارت و پیشنهادات شما را به دیده منت می پذیرم و در اسرع وقت در برآورده ساختن آنها اقدام خواهم کرد.

از همه شما عزیزانی که به این وبلاگ سر  می زنید درخواست می کنم در قسمت نظر خواهی وبلاگ مطالبی را که دوست دارید در وبلاگ قرار داده شود برای بنده ارسال نمایید.

بسیار سپاسگذارم 

خدمتگزار کوچک شما

رضارضایی


نکاتی در مورد خریدن فن خنک کننده لپ تاپ

یکی از دغدغه های همیشگی کاربران لپ تاپ ها حرارت بالای لپ تاپ و داغ شدن آن است. چند وقتی است که فن های خنک کننده لپ تاپ در انواع مدل ها و اندازه های مختلف نیز وارد بازار شده است و کاربران نیز استقبال خوبی از آنها کرده اند. زیرا در حال حاضر تنها راه خنک کردن لپ تاپ و جلوگیری از وارد شدن صدمات ناشی از حرارت زیاد به لپ تاپ استفاده از این فن ها می باشد.

بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

نحوه ساخت رمز عبور تصویری در «ویندوز 8»

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز 8» رونمایی کرده است، ورود به محیط ویندوز و حساب کاربری خود با استفاده از یک رمز عبور تصویری است. بدین صورت که شما می‌توانید به دلخواه خود یک تصویر انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس (و یا انگشت در مانیتورهای تاوچ) نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌واری را بر روی تصویر رسم کنید. با ذخیره این رمز عبور تصویری، از این پس به هنگام ورود به حساب کاربری، تصویری که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود و شما بایستی خطوط فرضی که قبلاً رسم کرده بودید را مجدد رسم کنید تا بتوانید وارد محیط ویندوز شوید. به عنوان مثال اگر چهره یک انسان را به عنوان تصویر انتخاب کنید، کشیدن یک خط راست روی لب و کشیدن دایره دور چشم‌ها می‌تواند رمز عبور شما باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تنظیم چنین رمز عبوری در «ویندوز 8» بپردازیم.

برای این کار:
از صفحه اصلی نمایه Metro، بر روی Control Panel کلیک کنید.
در محیط Control Panel، به قسمت Users رفته و بر روی Create a Picture Password کلیک کنید.
رمز عبوری که (ترفندستان) برای حساب کاربری خود تعیین کرده‌اید را تایپ نمایید. اطمینان پیدا کنید حتماً برای حساب کاربری خود قبلاً حتماً رمز عبوری تعیین نموده باشید، چرا که در غیر این صورت امکان ساخت رمز عبور تصویری وجود ندارد.
در صفحه بعد بر روی Choose picture کلیک کنید.
تصویری را به دلخواه خود انتخاب نمایید و بر روی دکمه Open کلیک کنید.
سپس بر روی Use this picture کلیک نمایید.
اکنون شما می‌توانید در سه مرحله، خط یا نقطه فرضی مورد نظر خود را بر روی قسمتی از عکس که مد نظرتان است رسم نمایید. با هر بار رسم خط یا نقطه، به طور خودکار وارد مرحله بعد می‌شوید. این کار را در نهایت بایستی یک‌بار دیگر برای تأیید این رمز عبور تصویری انجام دهید.
در پایان بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حالا اگر قصد ورود مجدد به حساب کاربری خود را داشته باشید بایستی که این رمز عبور تصویری را وارد کنید.

منبع : سایت ترفندستان

بزرگترین آتشفشان جهان



بزرگترین آتشفشان فعال روی زمین مانالوآ در هاوایی است. ارتفاع آن 4168 متر است و یک انفجار آن یک سال و نیم طول می کشد.

دانستنیهای مفید- اولین ها

اولین کسی که زره ساخت، حضرت داود(ع) بود.

اولین کسی که توبه کرد، حضرت آدم(ع) بود.

اولین کتاب آسمانی که از جانب خداوند نازل شد، صحف حضرت آدم(ع) بود.

بقیه در ادامه مطلب....

ادامه مطلب ...

اندکی درنگ...

زندگى این است!

زندگى یک بازى نیست، عمر عزیز شما است. مى‌خواهید با آن چه‌کار کنید؟ آیا فکر مى‌کنید به معناى واقعى زندگى مى‌کنید؟ آیا از هر لحظهٔ عمر خود، لذّت مى‌برید؟ آیا از فرصت‌هائى که پیش مى‌آید، استفاده مى‌کنید؟

باید بدانیم که توانائى ما همیشه کامل نیست، گاهى ترس و تردید راه ما را سد مى‌کند و افکار مأیوسانه و عادات بد را در ما ایجاد مى‌کند.

فکر کنید، سه ـ چهار هفته دیگر بیشتر زنده نیستید. آن‌وقت چه‌کار مى‌کنید؟ حرفى براى گفتن دارید؟ دل شما براى کسى یا چیزى تنگ مى‌شود؟ حالا قدر همهٔ آن را بدانید.

انشاا.. 120 سال زنده باشی...

اصطلاح 120 سال زنده باشی از کجا آمده؟


 آیا می دانستید که گاهی به هم می رسیم و می گوییم 120 سال زنده باشی یعنی چه و از کجا آمده؟ برای چه نمی گوییم 150 یا 100 سال یا ...

 

در ایران قدیم، سال کبیسه را به این صورت محاسبه می کردند که به جای اینکه هر 4 سال یک روز اضافه کنند و آن سال را سال کبیسه بنامند (حتما خوانندگان گروه سها می دانند که تقویم فعلی که بنام تقویم جلالی نامیده می شوند حاصل زحمات خیام و سایر دانشمندان قرن پنجم هجری است) هر 120 سال یک ماه را جشن می گرفتند و کل ایران این جشن برپا بود و برای این که بعضی ها ممکن بود یک بار این جشن را ببینند و عمرشان جواب نمی داد تا این جشن ها را دوباره ببینند (و بعضی ها هم این جشن را نمی دیدند) به همین دلیل دیدن این جشن را به عنوان بزرگترین آرزو برای یکدیگر خواستار بودند و هر کسی برای طرف مقابل آرزو می کرد تا آنقدر زنده باشی که این جشن باشکوه را ببینی و این به صورت یک تعارف و سنتی بی نهایت زیبا درآمد که وقتی به هم می رسیدند بگویند 120 سال زنده باشی.