کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

برای موفقیت در کارآفرینی به چه مهارتهایی نیاز دارید؟

برای ورود به کسب و کار جدید مطالب زیادی باید بدانید. ولی مهارت های خاصی وجود دارد که دارای اهمیت زیادی است .در اینجا مهمترین آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.


 

انگیزه برای انجام کار

 

اتفاقات زیادی در اطراف شما در جریان است و به عنوان یک کارآفرین اگر اقدامی نکنید هیچ بهره ای نخواهید برد. تمایل درونی یکی از مهمترین ابزارهای مورد نیاز کارآفرینی است. بنابر این وقتی ایده ای دارید باید در جهت اجرای آن هر کاری از دستتان برمی آید انجام دهید
نکته مهم : تمایل درونی برای انجام کارها شامل کارهای ناخوشایند نیز می باشد کارهایی که دوست ندارید ولی باید انجام دهید کارهایی که نمی توان آن را رها کرد.


 

انرژی و حرکت:

 

این عامل با مورد فوق ارتباط تنگاتنگی دارد. اگر در انجام کاری زود خسته می شوید و آن را رها می کنبد و نمی توانید برای ادامه کار در خود انگیزه ایجاد کنید همیشه نسبت به کسی که می تواند کار را به اتمام برساند, بازنده هستید. بدیهی است اگر سالم و سرحال باشید انرژی و تحرک بیشتری خواهید داشت به خصوص اگر شغلی که انتخاب می کنید نیاز به فعالیت فیزیکی داشته باش. وقتی انرژی و تحرک با انگیزه همراه باشد پشتکار را پدید می آورد که دقیقا نیاز هر کارآفرین است.


 

اعتماد به نفس:

 

لزومی ندارد آن چنان شخصیت برون گرا داشته باشیدکه بتوانید در میان جمع روی یک میز بروید و سخنرانی کنید و توجه همه را به خود جلب نمایید ولی باید خصوصیات برون گرا داشته باشید. به خاطر داشته باشید در دنیای واقعی حضور دارید که کسی دست یاری به سوی شما دراز نمی کند و آدم کم رو بازنده است بنابراین باید در مورد توانائیهای خود اعتماد داشته باشید(خوب نیست که هر وقت تصمیمی می گیرید فکر کنید انتخاب بدی انجام داده اید)و بالاخره باید در مورد شکست خوردن نیز اعتماد به نفس داشته باشید .


 

توانایی استفاده از فرصت های کاری:

 

اگر ببینید در بازار برای کالا یا خدماتی متقاضی وحود دارد و دست روی دست بگذارید کار اشتباهی کرده اید. افراد زیادی هستند که منتظر یک فرصتند و به حرف های مختلف گوش می دهند تا اطلاعاتی کسب کنند و کاری بیافرینند . اگر ایده خوبی به نظرشان برسد بدون معطلی آن را اجرا می کنند و آن فرصت را از دست شما می ربایند.


 

توانایی ریسک کردن:

 

برای رسیدن به موفقیت در برخی موارد باید به شانس خود تکیه کنید. البته تا جایی که ممکن است کارهای بی نیاز از ریسک انجام دهید ولی در برخی موارد ریسک کردن اجتناب ناپذیر است. در اینجا مهارت شناخت تفاوت بین (ریسک قابل قبول( و (ریسک غیرقابل قبول) اهمیت دارد.


 

توانایی سازماندهی منابع:

 

دو نفر را در نظر بگیرید که پول تجهیزات . ایده های یکسان دارند ولی نتایج متفاوت به بار می آورند و یکی موفق تر از دیگری است. اکنون که جوان هستید منابع مالی کمتری در اختیار دارید بنابراین باید از همین مقدار کم به بهترین وجه استفاده کنید.


 

توانایی مالی (توجه به درآمد):

 

هر کسی به دنبال کسب و کاری است که آن کار را صرفاً برای کسب پول نمی کند. مثلاً برخی از افراد آن برای کسب یک شغل انجام می دهند. به هر حال اگر می خواهید شانس خود را در موفقیت افزایش دهید باید به مسأله مدی نیز توجه کنید. این موضوع به این معنی نیست که فوراً به فردی کاملاً طمع کار و حریص تبدیل شوید بلکه هماند فوتبالیست ها که معیار امتیازات آنها تعداد گل هایی است که می زنند معیار موفقیت خود را میزان درآمدی که بدست می آورید قرار دهید.


 

توانایی رهبری:

 

توانایی ترغیب دیگران به انجام کاریکی از مهارتهای مهم در تمام زندگی است. این توانایی در دنیای تجارت بخصوص در امور فروش بازاریابی و مذاکره با مشتری و عرضه کنندگان مواد اولیه اهمیت زیادی دارد. در حقیقت در بسیاری موارد این توانایی عامل کسب موفقیت کارآفرین است . بنابراین مهارتهای اجتماعی دارایی مهمی برای فرد به حساب می آید. اگر این مهارتها را ندارید باید سعی کنید به دست آورید.


 

مهارتهای ارتباطی:

 

مهارتهای ارتباطی که رابطه تنگاتنگی با توانایی رهبری و ترغیب دیگران دارد عبارت است از توانایی و قدرت ارتباط برقرار کردن با دیگران. هم از نظر گفتاری و هم از نظر نوشتاری. معمولاً مهارت خوب نوشتن کمتر مورد توجه واقع می شود ولی در دنیای تجارت امری اساسی به شمار می رود.


 

اهداف بلند مدت شخصی:

 

نه فقط در کسب و کار بلکه در تمام کارهایتان استانداردها و اهداف سطح بالایی را در نظر بگیرید. داشتن اهداف بلند مرتبه شما را در موفقیت یاری می کند. به عبارت دیگر اهدافی را به خود تحمیل کنید و خود را برای رسیدن به آن تلاش و وادار کنید.


 

نگرش مثبت نسبت به زندگی:

 

داشتن نگرش ذهنی مثبت نسبت به زندگی به این معنی است که حتی وقتی توضاع به شدت ناراحت کننده است هنوز هم بتوانید با شور و حرارت کار خود را ادامه دهید. واضح است که در هر حال طالب موفقیت هستید ولی نگرش ذهنی مثبت بدین معنی است که همیشه در این اندیشه باشید که تلاش هایتان بهترین روش برای کسب موفقیت هستند.


 

مهارت تصمیم گیری:

 

زندگی پر از انتخاب است. اگر بخواهید کارآفرین موفقی باشید باید بیاموزید چگونه انتخاب کنید. معمولاً تصمیم گیری کار سختی است . وقتی تصمیمی را گرفتید باید بتوانید موفقیت خود را در اجرای آن تصمیم ارزیابی کنید و درستی آن تصمیم را محک بزنید.

 

انگیزه برای یادگیری:

 

همان طور که قبلاً ذکر شد اگر نتوانید بیاموزید و یا نخواهید تلاش کنید در این دنیای در حال تحول و تغییر عقب خواهید ماند. هر کسی بخواهد می تواند دامنه توانائیها و دانش خود را افزایش دهد. یکی از مهمترین نوع یادگیری, درس گرفتن از اشتباهات است. این نوع یادگیری اگر چه رنج آور است ولی درس های ارزشمندی به شما می آموزد. اگر اشتباهی را مرتکب شوید و از ان درس نگیرید جز رنج و ناراحتی چیزی برایتان نخواهد داشت.


 

آینده نگری:

 

توانایی دوراندیشی و توجه به فرصت ها و تهدیدهای آینده مهارتی بسیار ارزشمند است زیرا کمک می کند برنامه ای بلندمدت را پیاده کنید و اگر با توانایی سازگاری و انطباق با محیط آمیخته شود ارزش آن دو چندان می گردد.


 

سازگاری با محیط:

 

در دنیای تجارت نمی توان فهمید که فردا چه چیز در انتظار شماست . یک روز همه چیز به خوبی پیش می رود و روز دیگر رقیبان با کارهای خودشما را به شدت عصبانی می کنند مردم محصولات شما را نمی خرند و شما را در مقابل فروشنده مواد اولیه تنها می گذارند. دانستن چگونی تغییر مسیر و روش کار برای تطبیق با تغییرات محیطی احتیاج به توانایی سازگاری دارد .


 

تعهد:

 

کارآفرین خوب همیشه به بهترین شکل کار خود را دنبال می کند حتی وقتی تلاش زیادی مورد نیاز باشد و یاوری نداشته باشد حتی وقتی شانس موفقیت 50درصد باشد و حتی وقتی با شکست روبرو می شود با قدرت به سوی هدف نشانه می رود.


 

خلاقیت:

 

لازم نیست پیکاسو باشید ولی باید بتوانید ایده نو داشته باشید . نه تنها برای ایجاد شغل جدید نیاز به خلاقیت وجود دارد بلکه برای ادامه کارو تطبیق با تغییرات محیطی باید خلاقیت داشته باشید.


 

تحمل فشار:

 

وقتی به کسب و کار خود مشغولید دائماً در حال تصمیم گیری و تلاش در اجرای تصمیم هستید اگرچه برخی از تصمیم ها ممکن است غلط باشد
همه اینها لحظه به لحظه موجب ایجاد فشار روانی می شود . حتی وقتی کارها به خوبی پیش می روند نمی دانید برای کار بعدی چه باید بکنید وقتی کارها به شکست منتهی می شود نمی دانید این بلا از کجا به سر شما آمده است بنابراین باید بتوانید به خوبی این فشارها را تحمل کنید.


 

مهارت سازماندهی و مدیریت:

 

ممکن است عالیترین ایده ها و منابع مالی کافی و بازار نقد و پر از تقاضایی را در اختیار داشته باشید ولی اگر توتنایی سازماندهی برنامه روزانه خود را نداشته باشید دچار مشکل خواهید شد. تهیه برنامه زمانبندی به ما اطمینان می دهد که کارها به خوبی پیش می رود.


 

توجه به جزئیات:

 

اگر چه این خصیصه از نیازهای اصلی کارآفرین نیست ولی از اهمیت زیادی برخوردار است چون کمک می کند تا مطمئن شوید که کارها و جزئیات طرح پایداری کافی دارد و اگر به خوبی پیرامون موضوع را بررسی کرده باشید مسائلی که در آینده ممکن است اتفاق بیفتد را به خوبی خواهید شناخت.

 فهرست فوق خصیصه های مورد نیاز کارآفرین را ارائه داده است. بدیهی است که برخی از این خصیصه ها در وجود شما ضعیف باشد ولی از وجود ضعف در یک یا چند مورد از موارد مذکور نگران نباشید مهم اینست که بدانید در چه موردی ضعیف هستید و آنرا به نقطه قوت تبدیل نمایید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد