کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

مزایا ومعایب مصرف کودهای شیمیایی در کشاورزی

از مزایای کودهای شیمیایی، بهای ارزان، کاربرد سهل و آسان، درآمد کاذب کوتاه مدت (بدون توجه به استهلاک سرمایه اصلی یعنی خاک و مواد آلی آن) است.
شیوع بیماری ها و آفات متعدد مثلاشیوع آتشک گلابی در باغ های گلابی کرج و قزوین، نماتد در مزارع چای و حتی شانکر مرکبات در جنوب کشور عمدتا زاییده مصرف نامتعادل کودها می باشد.
نظرات بانک جهانی درباره مصرف کودهای شیمیایی در ایران می تواند مؤید مصرف نامتعادل کود در کشور باشد که به شرح زیر می باشد: توزیع نابرابر کودهای شیمیایی، بخش خصوصی جایگاهی ندارد (تقویت بخش خصوصی و فراهم آوردن امکان رقابت فعالانه، ایجاد یک محیط تجاری و حقوقی صحیح و اتخاذ یک خط مشی پایدار و فعال از جانب دولت برای تقویت مشارکت بخش خصوصی)، نظام قیمت گذاری سبب اسراف در مصرف کود شیمیایی می شود، عدم توازن بین کود شیمیایی در دسترس و کودشیمیایی مورد نیاز، ضعف تحقیق در کاربرد کود.

ادامه مطلب ...

مزایای استفاده از کود ماهی

مزایای استفاده از کود ماهی

کود ماهی بطور کلی در مقایسه با سایر کودها ی حیوانی و دامی از جمله کودهای گاوی و گوسفندی دارای عناصر ازت و فسفربسیار بالایی بوده و سرشار از این دو عنصر غذایی می باشد و جهت رفع کمبود این دو عنصر در باغات و مزارع بسیار مفید و کارا است .

همچین کود ماهی جزو کودهای آلی بشمار رفته و اثرات مهم مصرف کودهای آلی در کشاورزی پایدار و علمی بر هیچکس پوشیده نمیباشد

.

ادامه مطلب ...

عیب یابی اتومبیل (کلاچ اتومبیل )

دستگاه انتقال نیرو شامل : کلاچ - جعبه دنده - دیفرانسیل

کلاچ چیست ؟ کلاچ دستگاهی که وظیفه قطع ووصل نمودن نیرو از موتوربه جعبه دنده

عیب های کلاچ 

1- وقتی پاروی کلاچ قرار می دهیم صدای خرخر می کند  عیب از بلبرینگ کلاچ می باشد

2- وقتی دنده ها درست جا نمی روند = احتمالا عیب از لوازم پمپ می باشد یا کم بودن ریگلاژ ) شیش کلاچ ( وباید آن را افزایش دهیم که انتقال کلاچ به خوبی انجام شود

3- وقتی پاراز روی کلاچ برمی داریم اتومبیل هیچگونه حرکتی نمی کند .عیب از صفحه  کلاچ می باشد . ووقتی درحال حرکت موتور اتومبیل به لرزه در آید عیب از تاب داشتن صفحه کلاچ است.

نصب سریع ویندوز XP

هنگامی که قصد نصب ویندوز را داشته باشید (Clean Install)  در حین نصب لازم است به سوالاتی پیرامون نام کامپیوتر  نوع رزولوشن کلمه عبور Admin شماره سریال ویندوز و ... را پاسخ دهید. این مساله باعث می شود که شما دقایقی طولانی را کنار سیستم باشید تا نصب ویندوز به مراحل نهایی نزدیک شود.در این صورت اگر ناچار باشید تا به دلایل کاری و حرفه ای روزانه تعداد زیادی ویندوز نصب نمایید این مشکل  و زمان اختصاص داده شده به آن بیشتر نمایان می شود. اکا با استفاده از ابزاری که در سی دی ویندوز XP در فولدر Support  قرار داده شده آن هم در یک فایل Cab می توانید به راحتی نسبت به نصب خودکار ویندوز اقدام نمایید.

ادامه مطلب ...

دانستنیهای جهان

ستاره

نوری که از نزدیک ترین ستاره به ما می رسد از 4 سال قبل به سمت ما رهسپار شده است. اگر قرار باشد موشکی را به سمت نزدیک ترین ستاره بفرستیم رفت و برگشت آن هزارها سال طول می کشد.

ادامه مطلب ...

باتری خورشیدی مسطح بسازید

اکنون در نظر داریم باتری خورشیدی مسطحی بسازیم که به راحتی می توان آن را حمل و جابجا نمود. ما از قاب پلاستیکیCD به عنوان پنجره استفاده می کنیم، و از چسب سیلیکونی (آکواریوم) برای چسباندن و عایق کردن آنها استفاده می نماییم.

توصیه می شود برای این فعالیت پژوهشی اولیاء محترم نیز کمک کنند.

 

برای ساخت این پروژه به وسایل زیر نیاز دارید

باتری خورشیدی مسطح

ادامه مطلب ...

ساخت ماشین موشکی

ساخت ماشین موشکی
مقدمه
ساخت ماشین موشکی، از یک سو به عنوان یک وسیله‌ی تفریحی و از سویی دیگر به عنوان یک ابزار کمک آموزشی می‌تواند دانش‌آموزان را با مفاهیم واکنش‌های فیزیکی از قبیل قانون سوم نیوتن و کشش سطحی ملکول‌های آب آشنا کند و  برای آزمایش‌های علمی مختلف، به آن‌ها ایده‌های زیبایی بدهد.
 

ساخت ماشین موشکی

برای ساخت ماشین موشکی، شما به یک بطری 2 لیتری از نوشابه (اگر نوشابه رژیمی باشد بهتر است، چون فاقد شکر و مواد چسبنده است و آزمایش ما بهتر انجام می‌شود)، تعدادی قرص نعنایی، چهار چرخ، که توسط یک صفحه و دو محور به هم وصل شده اند و گیره احتیاج دارید. این آزمایش را در یک محوطه‌ی باز انجام دهید.

ساخت ماشین موشکیساخت ماشین موشکی


ادامه مطلب ...

تغذیه مناسب برای دانش آموزان

تغذیه دانش آموزان

برای دانش آموزان صرف صبحانه به عنوان اصلی ترین وعده غذایی تحصیلی، متاسفانه مورد بی مهری فراوانی واقع شده است. صبحانه باعث می شود که انرژی مورد نیاز مغز برای یادگیری کاملا به موقع فراهم شود و بدن برای نیازهای خود به منابع ذخیره شده ای که باید صرف رشد جسم شود مراجعه نکند.

ادامه مطلب ...

منابع غنی از کلسیم

شیر

مواد لبنی منبع عمده کلسیم هستند. کلسیم یک عنصر اساسی در تمام مراحل زندگی برای بسیاری از عملکردهای مختلف بدن من جمله ساخت و ساز و نگهداری از استخوان است.

افرادی که شیر نمی نوشند به سادگی می توانند دچار کمبود کلسیم شوند.

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که دستگاه گوارشی تان تحمل لاکتوز موجود درشیر را ندارد لاکتوز یکی از مشتشقات قند است که در شیر وجود دارد و جذب ضعیف آن باعث اختلال دستگاه گوارش، نفخ و اسهال و استفراغ و..... می شود.

 

برخی از مردم هم طعم شیر را دوست ندارند.

 

همه این افراد در معرض خطر کمبود کلسیم قرار دارند. برای غلبه بر این مشکلات می توانید از دیگر غذاهای غنی از کلسیم استفاده کنید.

ادامه مطلب ...

راشیتیسم یا نرمی استخوان در کودکان

راشیتیسم همان نرمی و ضعف استخوان‌ها در کودکان است که معمولا به دلیل کمبود طولانی و شدید فرم فعال ویتامین D ایجاد می ‌گردد. این نرمی و ضعف در بالغین اصطلاحا استئومالاشی نامیده می‌شود. ویتامین D یکی از انواع ویتامین ‌های محلول در چربی و عامل اصلی در ساخت یک استخوان مستحکم و قوی محسوب می ‌گردد.

نرمی استخوان

 

 کمبود در فرم فعال ویتامین D باعث اختلال در تامین غلظت‌ های مناسب کلسیم و فسفر در استخوان و نهایتا نرمی استخوان می‌ گردد. بدن ما در برابر عدم تعادل کلسیم و فسفر خون بسیار حساس است. زمانی که بدن با کمبود کلسیم و فسفر مواجه می ‌گردد با جذب کلسیم و فسفر از استخوان ‌ها و انتقال آن‌ ها در خون با این کمبود مقابله می‌ کند که این امر باعث نرمی و ضعف استخوان ‌ها گردیده و نهایتا منجر به تغییر شکل و ناهنجاری استخوان‌ های بدن، انحنا در استخوان‌ های بلند بدن و ایجاد اختلال در فرم ستون مهره ‌ها می‌ گردد. گاها برخی از این ناهنجاری‌ های استخوانی نیازمند جراحی ترمیمی نیز می‌ باشند.

 

ادامه مطلب ...