کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

معجزه عسل و دارچین در کاهش وزن

 معجزه عسل و دارچین در کاهش وزن

 


مواد طبیعی بسیاری برای کاهش وزن در دسترس قرار دارند. با این حال، به نظر میرسد که چای حاوی عسل و دارچین یکی از دلپذیرترین مواد طبیعی برای کاهش وزن باشد. آیا این معجون پرانرژی میتواند به کسی در رسیدن به وزن مناسب کمک کند؟


بسیاری از مردم ادعا میکنند که نوشیدن 2 بار در روز (صبح و شب) مخلوط عسل و دارچین در کاهش وزن مؤثر است. یک حقیقت علمی برای این ادعا وجود دارد.
به طور سنتی، از عسل به عنوان ماده ای خواب آور، مسکن گلودرد و حتی التیام بخش زخم استفاده شده است،اما آیا عسل میتواند به کاهش وزن نیز کمک کند؟

برخی از دانشمندان معتقدند که عسل میتواند این کار را انجام دهد. بدیهی است که اکثر افراد چاق از عارضه مقاومت به انسولین نیز رنج میبرند. این عارضه مانع سوخت وساز درست گلوکز میشود. هنگامی که چنین شرایطی رخ میدهد کاهش وزن بسیار دشوار میشود. برخی مطالعات نشان دادهاند، افرادی که به مدت 30 روز از مخلوط عسل و دارچین استفاده کردهاند موفق شدهاند سطح مقاومت به انسولین بدن خود را کاهش دهند.

  ادامه مطلب ...

خواص خاکشیر و نحوه‌ی مصرف آن

خواص خاکشیر

 

 

خواص خاکشیر عبارتند از :

 

* خاکشیر از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است.

* التیام دهنده زخم و جراحات است.

* جوشانده خاکشیر برای رفع اسهال‌های ساده و رفع ترشحات زنانگی مفید است.

* خاکشیر ادرار آور است.

* خاکشیر تب‌بُر است.

* برای دفع کرم مفید است.

* التهاب کلیه را برطرف می‌کند.

* سرخک و مخملک را دوا می‌کند.

* خاکشیر صدا را باز می‌کند.

* برای از بین بردن کهیر و التهابات پوستی از خاکشیر استفاده کنید.

* از گلها و برگهای گیاه می‌توان برای رفع بیماری ناشی از کمبود ویتامین C استفاده کرد.

* سنگ کلیه را دفع می‌کند. برای دفع سنگ کلیه می‌توان خارشتر، ‌خاکشیر و ترنجبین را با هم مخلوط کرده وصبح ناشتا خورد.

  ادامه مطلب ...

خواص دارویی عسل


از گذشته تا کنون از عسل  در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. مهمترین خاصیت عسل ، ضد میکروب بودن آن است. در حالی که عسل یک ماده کاملاً خوراکی است و بایستی محیط خوبی برای پرورش میکروب ها باشد ، ولیکن میکروب ها در معرض عسل نابود شده و اجساد آنها نیز به مرور از بین می رود. زیرا عسل حاوی آنتی بیوتیک و آنزیم دیاستاز است . در گذشته از این خاصیت عسل  برای از بین بردن پینه های دست و پا سود می جستند.

عسل حاوی آنتی اکسیدان است، از این رو مصرف آن برای سلامت قلب و عروق مفید است. عسل به سلامت پوست کمک می کند و ضد پیری است.

در قدیم هر دارویی را با عسل  مخلوط می کردند، زیرا خاصیت بهبود بخشی داروها را چند برابر می کرده و امروزه هم از عسل در بسیاری از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

• از عسل در فرآورده های ضد سرفه  بطور مستقیم و غیرمستقیم استفاده می شود . مزه مزه و غرغره شربت عسل برای برطرف کردن زخم های دهان و ورم گلو  بسیار سودمند است. عسل ضد آسم است.

• عسل با اینکه بسیار شیرین است، برای دندان ها  و لثه مضر نیست، بلکه لثه ها را سالم می سازد و دندان ها را سفید می کند.

• دستگاه گوارش را پاک می سازد و ضد اسهال است. در تحقیقات ثابت شده اثر بسیار مفیدی برعفونت های معده با هلیکو باکتر پیلوری دارد. از این رو ضد زخم معده  و دستگاه گوارش است.

• عسل در درمان آب مروارید ( کاتاراکت ) مفید است.

• عسل بادشکن است و برای معالجه قولنج روده تجویز می شود و در مسمومیت های غذایی، دستگاه گوارش را پاک می سازد.

• دوست کبد و پادزهر است، پس در بیماری های کبدی مصرف آن مفید است .سکنجبینی که با عسل تهیه می شود، صفرابری اعلاست.

• سنگ های کلیه  و مثانه را از بین می برد. برای این منظور عسل را با کندر باید مصرف کرد.

  ادامه مطلب ...

حتما و حتما بخونید..خواهش می کنم.


        آیا می دانید سس مایونز به دلیل ترکیب خاصی که دارد در کنفرانسهای علمی به عنوان سم کبد معرفی می شود

        آیا می دانید ساندیسها, نوشابه ها, بیسکویتها, کیکها و... با قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000 برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته می شود که دشمن کبد و کلیه می باشد

        آیا می دانید رنگهای افزودنی در نوشابه ها, ساندیس ها, کیکها, آدامسها و ... همه سرطان زا هستند

        آیا می دانید قیمت روغن ها مایع مثل آفتابگردان اگر واقعی باشد حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهد بود ولی الان در بازار 900 الی 800 تومان است که از یک کیلو تخم آفتابگردان ارزانتر است.

        آیا می دانید بیشتر محتوای روغن های مایع از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاهای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و... می شود که کشنده است.

 

ادامه مطلب ...

دستورر پخت فلافل خوزستانی


                                         

مواد لازم:

نخود خیس شده =250 گرم
پیاز =یک عدد بزرگ
سیر= 3 حبه
رب گوجه فرنگی =یک قاشق مربا خوری
سیب زمینی آب پز =1 عدد کوچک
ادویه کار ی=2 قاشق چایخوری
فلفل و نمک و زردچوبه= به میزان دلخواه
طرز تهیه:
ابتدا نخود را به همراه پیاز و سیر چرخ کرده (نخود چرخ شده باید کمی زبر باشد)سپس سیب زمینی رنده شده و رب گوجه و تمام مواد باقیمانده را به مایه نخود اضافه نموده و خوب ورز میدهیم . لازم بذکر است قبل از سرخ کردن فلافل مقداری کمی آب اضافه کرده تا مایه نسبتاٌ نرمتر شود با این کار فلافل ترد خواهد شد.

  ادامه مطلب ...

دانستنی‌های بسیار جالب در مورد کوکا کولا

http://www.alborznews.co/tools/picture/3923349410.jpg



شنیده‌ایم که نوشابه‌های گازدار برای سلامتی مضر است

 آیا می‌دانید:

*در بسیاری از ایالت‌های آمریکا، مامورین پلیس راه دو گالن کوکاکولا در صندوق‌عقب ماشینشان دارند تا در صورت تصادف رانندگی، خون را با کمک آن از جاده پاک کند.

*اگر تکه‌ای از گوشت گاو را در یک کاسه کوکاکولا قراردهید، پس از دو روز ناپدید می‌شود.

*برای تمیز کردن توالت: یک قوطی کوکاکولا را داخل کاسه توالت بریزید و یک ساعت صبر کنید، سپس با آب پر فشاربشویید. اسید سیتریک موجود در کوکاکولا لکه‌ها را از سطوح چینی می‌زداید.

*برای برطرف‌کردن لکه‌های زنگ از سپر آب‌کرم کاری شده اتومبیل: سپر را با یک تکه کاغذ (فویل) آلومینیوم مچاله‌شده آغشته به کوکاکولا بسایید.

*برای تمیز کردن فساد قطبهای باتری اتومبیل: یک قوطی کوکاکولا را روی قطبها بریزید تا با غلیان کردن، آن را تمیز کند.

  ادامه مطلب ...

بخشندگی و محبت


                          http://teeteel.notkade.com/wordpress/wp-content/uploads/2012/06/1741-16-936037i195-siz-1443-200x100.jpg

بانوى خردمندى در کوهستان سفر مى کرد که سنگ گران قیمتى را در جوى آبى پیدا کرد.

روز بعد به مسافرى رسید که گرسنه بود.

بانوى خردمند کیفش را باز کرد تا در غذایش با مسافر شریک شود.

مسافر گرسنه، سنگ قیمتى را در کیف بانوى خردمند دید، از آن خوشش آمد و از او خواست که آن سنگ را به او بدهد. ...

زن خردمند هم بى درنگ، سنگ را به او داد.

مسافر بسیار شادمان شد و از این که شانس به او روى کرده بود، از خوشحالى سر از پا نمى شناخت.

او مى دانست که جواهر به قدرى با ارزش است که تا آخر عمر، مى تواند راحت زندگى کند، ولى چند روز بعد، مرد مسافر به راه افتاد تا هرچه زودتر، بانوى خردمند را پیدا کند. 

بالاخره هنگامى که او را یافت، سنگ را پس داد و گفت:«خیلى فکر کردم. مى دانم این سنگ چقدر با ارزش است، اما آن را به تو پس مى دهم با این امید که چیزى ارزشمندتر از آن به من بدهى.

اگر مى توانى، آن محبتى را به من بده که به تو قدرت داد این سنگ را به من ببخشى!

متنوع ترین راههای ترک سیگار


                     http://www.khayamnews.ir/wp-content/uploads/2013/03/%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%B1.gif

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، نشریه انگلیسی "دیلی میرور" در مطلبی جدید به موضوع اعتیاد به سیگار و راه های ترک آن پرداخته است. بر اساس آمار منتشره در این نشریه چیزی در حدود 10 میلیون انگلیسی سیگار می کشند و البته بسیاری از این سیگاری ها نیز علاقه دارند که سیگار کشیدن را ترک کنند. البته ترک سیگار تنها برای سلامتی فرد مناسب نیست بلکه از نظر اقتصادی نیز بسیار به این افراد کمک می کند. به طور متوسط یک سیگاری انگلیسی در سال مبلغی در حدود 2300 پوند صرف دخانیات می کند. البته افراد سیگاری دارای دلایل مختلفی برای سیگار کشیدن هستند و هر کدام از این افراد به راه های متفاوتی نیز برای ترک سیگار نیاز دارند.


سیگاری های استرسی
تا زمانی که خوشحال هستید و اتفاق بدی برای شما رخ نداده است نیازی به کشیدن سیگار ندارید اما به محض اینکه در محل کار یا در خانه خود با مشکلی مواجه می شوید سیگار می کشید.

راه حل: ورزش کنید. بر اساس مطالعات انجام شده بر روی این دسته از سیگاری ها، نیکوتین موجود در سیگار باعث آزاد شدن هررمون آدرنالین در این افراد شده و به آنها در تحمل فشار ها کمک می کند پس چه بهتر که با ورزش و تحرک این ماده را در بدن خود آزاد کنیم تا نیازی به سیگار نداشته باشیم.

  ادامه مطلب ...

استفاده جدید برخی از سایت ها برای درآمد از کلیک بازدید کنندگان


شاید اخیراً توجه کرده باشید، هنگامی که در حال گشت و گذار اینترنتی خود هستید، گاهی در برخی از سایت ها با هر کلیک، صفحه ای به صورت پاپ آپ برای شما باز می شود که هیچگونه ربطی به در خواست شمار از سایت مورد نظر ندارد و در اکثر مواقع آزار دهنده به نظر می رسند. این شیوه ی جدید است که با استفاده از آن سایت ها اقدام به جمع آوری ترافیک تبلیغات بیشتر و یا حتی درآمد های مالی می نمایند.

بازار جذب بازدید کننده بیشتر و به طبع آن درآمد های اینترنتی در کشور بسیار داغ است. معمولاً سایت های با بازدید بالا می توانند با استفاده از تبلیغات و روشهای دیگر درآمد های هنگفتی داشته باشند. صرف ارائه تبلیغات منطقی به بازدیدکنندگانی که شاید علاقه مند به تبلیغات باشند و درآمد های منطقی از نظر هیچ بازدید کننده ای ایرادی ندارد. ولی به نظر می رسد بسیاری از سایت ها هدف اصلی سایت های خود را فرامش کرده اند و تنها به درآمده های بالای خود فکر می کنند. 
احتمالاً هنگامی که در تلاش برای پیدا کردن موضوع خاص و یا دانلود فایل خاصی بوده اید، به سایت هایی برخورد کرده اید که خدمتی را که می خواهند ارائه بدهند در منتها الیه پایین صفحه قرار می دهند، تا بازدید کننده مجبور باشد قبل از دریافت خدمت مورد نظرش، حجم زیادی از تبلیغات را از نظر بگزراند. شاید به نظر دارندگان این گونه سایت ها این امر کاملاً منطقی بنظر برسد که با ارائه یک خدمت رایگان، انتظار دارند بازدید کنندگان قبل از دریافت خدمت، تن به بازدید اجباری تبلیغات دهند. ولی آیا در بسیاری از موارد این بازدید کنندگان چاره ی دیگری دارند؟
 
ادامه مطلب ...

دلایلی برای مفید بودن بازی های کامپیوتری/یک تحقیق متفاوت

چند دلیل برای اثبات مفید بودن بازی های کامپیوتری



تقریبا همه ما این جمله را از پدر و مادر خود شنیده ایم که بهتر است بند و بساط بازی خود را جمع کرده و به پای درس و مشقمان برویم. در جایگاه مهم تحصیلات و اهمیت بالای آن شکی وجود ندارد. اما از سوی دیگر تحقیقات نیز نشان داده اند که بازی های کامپیوتری می توانند، سود های بسیاری را همراه خود داشته باشند. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به مهمترین فواید بازی های کامپیوتری، نگاهی بندازیم.


  ادامه مطلب ...