کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

استفاده جدید برخی از سایت ها برای درآمد از کلیک بازدید کنندگان


شاید اخیراً توجه کرده باشید، هنگامی که در حال گشت و گذار اینترنتی خود هستید، گاهی در برخی از سایت ها با هر کلیک، صفحه ای به صورت پاپ آپ برای شما باز می شود که هیچگونه ربطی به در خواست شمار از سایت مورد نظر ندارد و در اکثر مواقع آزار دهنده به نظر می رسند. این شیوه ی جدید است که با استفاده از آن سایت ها اقدام به جمع آوری ترافیک تبلیغات بیشتر و یا حتی درآمد های مالی می نمایند.

بازار جذب بازدید کننده بیشتر و به طبع آن درآمد های اینترنتی در کشور بسیار داغ است. معمولاً سایت های با بازدید بالا می توانند با استفاده از تبلیغات و روشهای دیگر درآمد های هنگفتی داشته باشند. صرف ارائه تبلیغات منطقی به بازدیدکنندگانی که شاید علاقه مند به تبلیغات باشند و درآمد های منطقی از نظر هیچ بازدید کننده ای ایرادی ندارد. ولی به نظر می رسد بسیاری از سایت ها هدف اصلی سایت های خود را فرامش کرده اند و تنها به درآمده های بالای خود فکر می کنند. 
احتمالاً هنگامی که در تلاش برای پیدا کردن موضوع خاص و یا دانلود فایل خاصی بوده اید، به سایت هایی برخورد کرده اید که خدمتی را که می خواهند ارائه بدهند در منتها الیه پایین صفحه قرار می دهند، تا بازدید کننده مجبور باشد قبل از دریافت خدمت مورد نظرش، حجم زیادی از تبلیغات را از نظر بگزراند. شاید به نظر دارندگان این گونه سایت ها این امر کاملاً منطقی بنظر برسد که با ارائه یک خدمت رایگان، انتظار دارند بازدید کنندگان قبل از دریافت خدمت، تن به بازدید اجباری تبلیغات دهند. ولی آیا در بسیاری از موارد این بازدید کنندگان چاره ی دیگری دارند؟
  

گذشته از ای موضوعات، همانطور که در ابتدا ذکر شد، روش جدید که بسیاری از سایت های ایرانی برای جمع آوری بازدیدکنندگان بیشتر و در اکثر موارد درآمد بیشتر- که بسیار غیر منطقی به نظر می رسد - می کنند. عضویت در زنجیره های سایتی است که به دو طریق می تواند به آنها سود رسانی نمایند. (1) دوبرابر کردن تعداد بازدید ها: در قبال هر بار کلیک و باز شدن یک پاپ که متعلق به سایت دیگری از این زنجیره است، یک بار سایت آنها به عنوان پاپ آپ در سایت های دیگر زنجیره به نمایش در خواهد آمد، که باعث افزایش ترافیک سایت، کسب رتبه اینترنتی، تبلغات گران قمیت تر و ... می گردد. (2) به اضای هر کلیک از طرف بازدید کننده و باز شدن سایتی دیگر به صورت پاپ آپ مبلغی به حساب سایت واریز می گردد. دو سایت ir-----.ir و my---------.ir با رتبه های بالای ترافیکی شاید محبوب و ترافیک خود را از همین روش به دست آورده باشند.

شاید شما جزو آن دسته از افرادی باشید که موفق به ایجاد وبسایت های محبوب و پربازدیدی شده اید و با خواند این مقاله به فکر استفاده از این روشهای افتاده باشید و بخواهید سری به این دو سایت بزنید، پیام خط خلاق برای شما این است: مهمان ما باشید برای این اطلاع رسانی نه شما را مجبور به تماشای تبلیغات اجباری می کنیم، و نه برای شما پاپ آپ باز می کنیم ولی بدانید در بین خوانندگان همین مقاله هستند بازدیدکنندگانی که برای سایت هایی ارزش قائل هستند که به حقوق آنها احترام می گذارند و تلاششان ایجاد تجربه لذت بخش از بازدید سایتشان است.

کلام آخر با بازدید کنندگان سایت های ایرانی و وبگرد های ایرانی، این من و تو هستیم که با کلیکهایمان باعث رونق چنین روشهای جمع آوری بازدید کنندگان و درآمد های غیر منطقی می شویم. اگر من و تو چنین سایت هایی را محروم کنیم، همه ی سایت های ایرانی در رقابتی سالم تلاش خواهند کرد بهترین تجربه های بازدید های اینترنتی را برایمان فراهم کنند. ما اعضای کوچک گرداننده ی خط خلاق، به عنوان یک دارنده ی سایت هیچگاه تلاش برای به دست آوردن چنین درآمد هایی نخواهیم کرد، و به عنوان بازدید کننده گان از سایت های دیگر، تلاش خواهیم کرد با محروم کردن سایت هایی که حقوق بازدید کننده را زیرپا می گذارند، وب فارسی را هر روز بهتر و پویا تر از دیروز ببینیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد