کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

متنوع ترین راههای ترک سیگار


                     http://www.khayamnews.ir/wp-content/uploads/2013/03/%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%B3%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%B1.gif

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، نشریه انگلیسی "دیلی میرور" در مطلبی جدید به موضوع اعتیاد به سیگار و راه های ترک آن پرداخته است. بر اساس آمار منتشره در این نشریه چیزی در حدود 10 میلیون انگلیسی سیگار می کشند و البته بسیاری از این سیگاری ها نیز علاقه دارند که سیگار کشیدن را ترک کنند. البته ترک سیگار تنها برای سلامتی فرد مناسب نیست بلکه از نظر اقتصادی نیز بسیار به این افراد کمک می کند. به طور متوسط یک سیگاری انگلیسی در سال مبلغی در حدود 2300 پوند صرف دخانیات می کند. البته افراد سیگاری دارای دلایل مختلفی برای سیگار کشیدن هستند و هر کدام از این افراد به راه های متفاوتی نیز برای ترک سیگار نیاز دارند.


سیگاری های استرسی
تا زمانی که خوشحال هستید و اتفاق بدی برای شما رخ نداده است نیازی به کشیدن سیگار ندارید اما به محض اینکه در محل کار یا در خانه خود با مشکلی مواجه می شوید سیگار می کشید.

راه حل: ورزش کنید. بر اساس مطالعات انجام شده بر روی این دسته از سیگاری ها، نیکوتین موجود در سیگار باعث آزاد شدن هررمون آدرنالین در این افراد شده و به آنها در تحمل فشار ها کمک می کند پس چه بهتر که با ورزش و تحرک این ماده را در بدن خود آزاد کنیم تا نیازی به سیگار نداشته باشیم.

 

معتادین به نیکوتین
این افراد به صورت مرتب در روز سیگار می کشند و در صورتی که سیگار نکشند احساس می کنند که چیزی کم دارند و باید گفت که به این ماده معتاد شدند.

راه حل: این افراد می توانند از برچسب های نیکوتین دار استفاده کنند. یکی از راه های دیگر مراجعه به پزشک و تهیه قرص های مخصوص حاوی نیکوتین است. به مرور زمان می توانید با مصرف این مواد از مصرف نیکوتین و سیگار خود کم کنید و در نهایت سیگار را کنار بگذارید.

سیگاری های اجتماعی:
افرادی از سیگاری ها نیز هستند که به صورت فردی سیگار نمی کشند بلکه وقتی که در جمعی از دوستان قرار می گیرند به سیگار کشیدن کشیدن می پردازند.

راه حل: توصیه موجود به این افراد این است که برای مدتی از حضور در جمع خودداری کنند و برای مدتی خلوت و تنهایی را انتخاب کنند. در این مدت توصیه می شود که از کمک و راهنمایی های مشاور بهره گرفته شود.

سیگار کشیدن به دلیل عادت
افرادی وجود دارند که سیگار کشیدن تبدیل به بخشی از زندگی روزمره آنها شده است و نمی توانند زندگی را بدون سیگار تصور کنند.

راه حل: این افراد بایستی ذهن خود را به طور کل تغییر دهند. در این زمینه بایستی از یک مشاور در این زمینه کمک گرفت . یکی از راه ها برای این گونه از سیگاری ها یادآوری معظلات سیگار است.

سیگاری های که پیاپی ترک می کنند و دوباره شروع می کنند
افرادی وجود دارند که بارها و با استفاده از روشهای متفاوت به ترک سیگار اقدام کردند اما موفق به ترک سیگار نشدند.

راه حل: مایوس نشوید. شما نیاز دارید تا نیروی اراده خود را تقویت کنید. تحقیقات نشان داده است که دو سوم این گونه از افراد بدون نیاز به دارو یا روش خاصی تنها با تقویت اراده خود موفق به ترک سیگار شده اند.

نکاتی برای تشویق به ترک سیگار:

- با ترک سیگار شما جوان تر به نظر می رسید. بر اساس تحقیقات انجام شده بعد از ترک سیگار پوست شما تا 20 سال جوان تر خواهد شد.

- سیگاری های سابق که اکنون ترک کرده اند اعلام کرده اند که توانایی محاسباتی و قدرت به خاطر سپاریشان افزایش یافته است.

- ترک سیگار زیبایی دندان و لثه ها را به شما باز می گرداند و به شما کمک می کند تا لبخند زیباتری داشته باشید.

- ترک سیگار احتمال ضعیف شدن چشم و در عین حال نابینایی را شدیدا کاهش خواهد داد.

- با ترک سیگار باعث خوشحالی کودکانتان شوید. بر اساس تحقیقات 98 درصد کودکان با والدین سیگاری دوست دارند که والدینشان سیگار را ترک کنند.

در ضمن سعی کنید که نقشه ای جامع برای ترک سیگار خود داشته باشید. سعی کنید تا کمک وسایلی مثل سیگار ، کبریت یا فندک را در از خود دور کنید. به دوستان خود یادآوری کنید که در حال ترک هستید و از آنان نیز کمک بخواهید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد