کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

چگونه پسورد ویندوز۷ را بازیابی کنیم؟

شرکت مایکروسافت که با ارایه دو محصول جدید Windows 7 و Windows Server 2008 تلاش فراوانی داشت تا سرانجام به همه شایعاتی که در خصوص امنیت ویندوزهایش مطرح می شود، پایان دهد، هیچگاه تصور نمی کرد که تنها با گذشت چند ماه از ارایه آخرین دستاوردهایش، مثل همیشه با مشکلات امنیتی متعددی دست به گریبان باشد.

رخنه ها و مسایل امنیتی، انگار بخشی جدایی ناپذیر از محصولات این شرکت شده اند و همچون غولی شکست ناپذیر، در برابر عظمت آن قد برافراشته اند. برای اثبات این ادعا، کافی است که مراحل زیر را اجرا کرده و فقط در چند مرحله، با گذشتن از کلمه عبور ویندوز، حتی به بازیابی دوباره آن اقدام نمایید:

ابتدا DVD ویندوز ۷ را در داخل درایو کامپیوتر قرار داده و با restart نمودن سیستم، آن را از روی DVD  راه اندازی کنید. پس از بالا آمدن صفحه نصب ویندوز، دکمه Next را زده و در پنجره بعدی، گزینه Repair your computer را انتخاب نمایید.


 

ادامه مطلب ...

ایده جالب ( شعله های مارپیچ )

Spiral Burner یک طرح مفهومی بسیار جالب از سوی طراح ایرانی آقای علیرضا علوی میباشد،این طرح به موجب جلوگیری از مصرف بیش از اندازه سوخت به هنگام استفاده از شلعه های اجاق گاز ارائه شده است.

انزل وب


 

ادامه مطلب ...

استخوان مصنوعی ساخته شده از فلس ماهی

گروه تحقیقاتی جونزو تاناکا در موسسه تکنولوژی توکیو با استفاده از فلس ماهی موفق ساختن استخوان مصنوعی شدند.آنها دریافتند که کلاژنی که فلس ماهی را تشکیل می دهد ،ساختار بسیار مشابهی به ضخیم ترین لایه قرنیه انسان، در استرومای قرنیه دارد. تا به حال دانشمندان برای این منظور از پوست خوک استفاده میکردند اما  ویروس های مشترکی بین انسان و حیوانات وجود دارد که بدین معناست که میتواند از از خوک به انسان انتقال داده شود.


  ادامه مطلب ...

برای دسترسی بهتر به مطالب وبلاگ روی یکی از لینک های زیر کلیک کنید


دانلود کتابهای درسی                                           بانک نمونه سوالات کلاس سوم    

طرح های زیبای اره مویی                                     جواب سوالات کتاب درسی سوم

فیلم و انیمیشن                                                    دانستنی های مفید

فعالیتهای دانش آموزان                                        آموزش رایانه

کشف «مولکول اخلاق» در مغز

دانشمندان موفق به کشف مواد شیمیایی موجود در مغز شدند که می‌توانند بر میزان بخشندگی یا مغرور بودن شخص اثر بگذارند.در سال‌های اخیر، دانشمندان به دنبال شناسایی نقش اکسی‌توسین بوده‌اند که "مولکول اخلاق" نیز لقب گرفته است.در یک آزمایش تحت عنوان بازی اولتیماتوم، به یکی از دو شخص حاضر در نمونه موردی 100 دلار داده شد و به وی گفته شد که باید این مبلغ را با شخص دیگر تقسیم کند. چنانچه شخص دوم از این تقسیم ناراضی باشد می‌تواند از پذیرش آن امتناع ورزد، اما پس از این امتناع پول غیب می‌شود و هیچ‌کدام از آن‌ها به آن نمی‌رسند. پاول کاز، عصب‌شناس دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به همراه همکارانش صورت‌های مختلف این آزمایش را انجام دادند. در یکی از این آزمایشات اکسی‌توسین به شرکت‌کنندگان داده و مشخص شد که سهیم کردن دیگران توسط آن‌ها تا 80 درصد افزایش یافت.این دانشمندان دریافتند که اکسی‌توسین که زمانی به عنوان هورمون ترشح‌شده طی تولد و شیرخوارگی شناخته شده بود، نقش مهمی در ارتقای رفتار اجتماعی ایفا می‌کند. این ماده همچنین به عنوان یک انتقال‌دهنده عصبی یا پیام‌رسان بین سلول‌های مغز عمل می‌کند. به گفته زاک، اکسی‌توسین به ویژه همدردی را ارتقا می‌دهد و هنگامی که این ماه از شخصی منع می‌شود، وی در بروز رفتار گناه‌آمیز یا خودخواهانه بیشتر از خود تمایل نشان می‌دهد.به ادعای این دانشمند، هورمون تستوسترون از ترشح اکسی‌توسین ممانعت می‌کند و در آزمایشات صورت گرفته هنگامی که به مردان تستوسترون داده شد، آن‌ها طی انجام آزمایش، 27 درصد کمتر نسبت به دیگران بخشنده بودند.با این حال علی رغم این اثر، گفته می‌شود هورمون مزبور در حفظ نظم اجتماعی کمک می‌کند و در واقع افراد با سطوح بالای این ماده تمایل دارند که اشخاص حریص و عاری از رفتار همکاری‌گونه را تنبیه کنند.هم‌اکنون تحقیقات دیگری با موضوع کنکاش نقش اکسی‌توسین و اثرات پیچیده این پیام‌رسان شیمیایی که "داروی عشق" نیز نامیده می‌شود، در حال انجام هستند. 

چرا خانه خدا مکعب ساخته شده است؟


 در چرایی و چگونگی ساخت مکه به شکل فعلی، از علمای مسلمان گرفته تا مستشرقین معروف همچون هانری کربن، نظریه‌پردازی کرده و نکاتی را مورد اشاره قرار داده‌اند.
علاوه بر این نوع تحلیل ها که بعضا مبتنی بر نشانه شناسی ـ به معنای مدرن آن ـ نیز است، در روایات و احادیث نیز می توان اشاره هایی را به این موضوع پیدا کرد. در روایت زیر، حکمتی معنوی برای علت مکعب بودن خانه کعبه شرح داده شده است.
چرا خانه خدا مکعب ساخته شده است ؟
 
ادامه مطلب ...

عید سعید قربان مبارک



عید قربان، یعنى فدا کردن همه «عزیزها» در آستان "عزیزترین"،
و گذشتن از همه وابستگى ها به عشق "مهربان ترین". 
عید شما مبارک

سرقت اینترنتی از حساب‌های بانکی

این سرقت اینترنتی که  خبر آن چند روز پیش در بخش خبری 20:30 پخش شد در نوع خود بی نظیر است و بازهم از سوی جوانان این کشور صورت گرفته که جا دارد مسئولین و خانواده بیشتر مراقب باشند


برای دانلود این خبر روی لینک زیر کلیک کنید



دوستان عزیز و  بازید کنندگان محترم با توجه به اینکه بنده دیگر در پست آموزشی نیستم و به دلیل مشغله کاری زیاد از اینکه دیر به دیر وبلاگ را  آپدیت می کنم  معذرت می خواهم و امیدوارم در سال جدید باز هم بتوانم اطلاعات و کارهای مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهم .

از همه دوستانی که به بنده لطف دارند و با نظرات و پیشنهادات خود بنده را راهنمایی می کنند بی نهایت سپاسگذارم


سال تحصیلی جدید مبارکباد


آغاز سال تحصیلی 93-92 را خدمت همه همکاران خوبم و دانش آموزان عزیز تبریک عرض می نمایم
با ارزوی موفقیت بیشتر در سال تحصیلی جدید برای همه شما عزیزان