کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

بررسی روشهای استفاده بهتر از سایت های کامپیوتری در مدارس

برای اینکه دبیران و دانش آموزان بتوانند از امکانات و تجهیزات مدارس به نحو احسنت استفاده نمایند گاهی اوقات هزینه و وقت زیادی صرف می شود .

در مدارسی که مجهز به سایت کامپیوتری می باشند ممکن است در اثر استفاده نادرست دانش آموزان از سیستم ها گاهی اوقات مجبور شوید در هفته ویندوز یک سیستم را چندین بار عوض کنید که این خود عاملی بسیار آزاردهنده هم در روند اداره کلاس می باشد و هم وقت زیادی را تلف می کند.

ما در اینجا به شما آموزش هایی را می دهیم که می توانید به کمک آن هم در وقت و هم در هزینه صرفقه جویی فوق العاده ای انجام دهید .

این آموزش ها اساس و شاکله اصلی کار در سایت های کامپیوتری می باشد .

در این آموزش سعی شده تا اصول اساسی و کاربردی کار با نرم افزار net support school 10  به شما عزیزان آموزش داده شود که امیدوارم مورد استفاده شما قرار بگیرد .

لطفا ما را از نظرات خود بی بهره نگذارید.

توصیه می کنیم حتما این فایل آموزشی را که به صورت pdf تهیه شده دانلود کنید و از کار در سایت کامپیوتر آموزشگاه نهایت استفاده را ببرید.


دانلود فایل آموزشی و نرم افزارهای مورد نیاز در ادامه مطلب


 

ادامه مطلب ...

چاپگر سه بعدی مهمان آینده آشپزخانه ها/ تصویر تولید پیتزا با چاپگر

یک شرکت اسپانیایی به عنوان اولین تلاش اشتها برانگیز اقدام به تولید پیتزا توسط یک چاپگر سه بعدی کرده است که با قضاوت از روی ظاهر این پیتزا و کاربردهای بالقوه این چاپگر این تلاش مورد توجه کارشناسان فناوری قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بنابر برخی دلایل عجیب، پیتزا همیشه طلایه دار فناوری جدید بوده و اولین غذایی بوده است که به صورت آنلاین سفارش و خریداری شده است. این غذا همچنین اولین غذایی است که توسط هواپیماهای بدون سرنشین به مشترین تحویل داده می شود و اکنون این غذای ایتالیایی به فناوری چاپ سه بعدی گره خورده است.

شرکت نچرال ماشینز به عنوان یک شرکت تازه کار در بارسلونا نمونه اولیه یک چاپگر سه بعدی را ساخته است که به آن فودینی گفته می شود و می تواند چون یک چاپگر سه بعدی پیتزاهای قابل خوردن تولید کند.

  ادامه مطلب ...

نامه آبراهام لینکن به آموزگار پسرش

به پسرم درس بدهید. او باید بداند که همه مردم عادل و همه آنها صادق نیستند، اما به پسرم بیاموزید که به ازای هر شیاد، انسان صدیقی هم وجود دارد. به او بگویید، به ازای هر سیاستمدار خودخواه، رهبر جوانمردی هم یافت می شود. به او بیاموزید، که در ازای هر دشمن، دوستی هم هست. می دانم که وقت می گیرد، اما به او بیاموزید اگر با کار و زحمت خویش، یک دلار کاسبی کند بهتر از آن است که جایی روی زمین پنج دلار بیابد. به او بیاموزید که از باختن پند بگیرد و از پیروز شدن لذت ببرد. او را از غبطه خوردن بر حذر دارید. به او نقش و تاثیر مهم خندیدن را یادآور شوید.


                                                           
ادامه مطلب ...

نرم افزار تبدیل PDF فارسی به تمام قالب ها حتی Word+ دانلود

نرم افزار PdfGrabber این امکان را برای شما فراهم می آورد تا بسرعت و بسادگی اسناد پی دی اف خود را به تمامی فرمتهای اصلی دیگر تبدیل نمایید.


تبدیل PDF فارسی به فرمت ورد بسیار برای کاربران اهمیت دارد ، به همین دلیل وبلاگ گروه حرفه وفین فین هرمزگان یک نرم افزار عالی برای این کار به شما معرفی می کند.

 

ادامه مطلب ...

جستجوی بی دردسر در موتورهای جستجو


آیا تا به حال دنبال فرمت خاصی از فایل مثل فایل پی دی اف ، ورد ، پاورپوینت و اکسل گشته اید ؟
شاید در جستجوی این فایل ها مشکل داشته اید؟
پس توصیه میکنم فایلهای زیر را دانلود کنید و پس از مطالعه آن از جستجوی در موتور جستجوگر گوگل لذت ببرید.....

فایل شماره 1

فایل شماره 2

منبع : گروه حرفه وفن فین هرمزگان

برگزاری آزمون ارزشیابی درس حرفه وفن پایه سوم آموزشگاه شهید نجمی فین(آبانماه 92)

به حول قوه الهی ارزشیابی درس 1 و 2 کتاب حرفه وفن سوم راهنمایی در آموزشگاه شهید نجمی فین برگزار گردید  و نمرات و نتایج امتحان قابل قبول بود برای همه دانش آموزان خوبم آرزوی موفقیت دارم :


 

ادامه مطلب ...

10 مخترعی که قربانی اختراعشان شدند + عکس

تغییرات بسیار وسیع و گسترده ای که ما امروزه در جهان شاهد آن هستیم مدیون تلاش ها و زحمات شبانه روزی دانشمندانی است که به صورت شبانه روزی برای پیشرفت علم و دانش تلاش کرده اند. در این میان تعدادی از این دانشمندان حتی جان خود را در این راه از دست دادند. در طول تاریخ بشر اختراع های بسیاری صورت گرفته است. اختراعاتی در زمینه های مختلف مثل هوانوردی ، علوم پزشکی ، مهندسی و یا اتومبیل ها و بسیاری موارد دیگر که زندگی بشر را برای همیشه تغییر داد. اما در بسیاری موارد و در زمان آزمایش های اولیه این وسایل آنچنان که باید امن نبودند و به مرگ سازندگان خود منجر شدند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مخترعینی آشنا کنیم که با اختراع خود کشته شدند...
 اوتو لیلنتال:این مرد آلمانی یکی از اولین انسانهایی بود که به رویای انسان برای پرواز کردن جامع عمل پوشاند. او اولین انسانی بود که به صورت موفقیت آمیز چندین گلایدر را طراحی کرده و ساخت و همچنین چندین پرواز موفق و ثبت شده را با گلایدر را انجام داد و لقب " پادشاه گلایدر " به او داده شد. تصاویر او در بسیاری از نشریات و مجلات جهان چاپ می شد. در 9 آگوست 1896 او در یک پرواز با گلایدر دچار حادثه شد و از ارتفاع 17 متری سقوط کرد. او روز بعد به دلیل شکستگی ستون فقرات از دنیا رفت


ادامه مطلب را بخوانید...

  ادامه مطلب ...

ارزشیابی درس آموزش حرفه وفن بر اساس نمره 8-12

 ارزشیابی 12 نمره عملی  در راستای توفیق معلم ودانش آموز

 روش اول : معلم بس ازآموزش بر اساس رویکرد غیر فعا ل از دانش آموزان در خواست تهیه وساخت یا تولید یکی از وسایل بیشنهادی در بخش عملی را دارد  ,در این رویکر در خواست برو بساز بر اساس حداقل اموزش وباروش فردی وانتظار دریافت محصولی درخصوص یکی از موضوعات درس است

 مسئول اساسی این بخش : چه کسی فعالیت را انجام داده ؛ چگونه ؟  موفقیت از آن کیست ؛ نمره به چه کسی داده شود ؟؟؟؟؟

 روش دوم  : بیایید باهم بسازیم ؛در این روش معلم ودانش آموز در کنار هم وباهم یاد می کیرند و یاد می دهند.

 مهمترین ویزگی این روش؛ روشن بودن جزئیات برای معلم ؛دانش آموز واولیا است .

 به این ترتیب که گروههای دانش آموزان گامهای فعالیت را بطور گروهی در حضور معلم وسایرگروههای دانش آموزان انجام می دهند . این گامها می تواند بشرح زیر باشد.

 1-انتخاب مواد   2-انتخاب ابزار 3- ارائه طرح 4- اجرای طرح 5- زیبا سازی 6 –ارزیابی طرح .

 در این روش بر اساس یک الگوی ارزشیابی مبتنی بررویکرد و روشهای فعال عدالت برقرارونمره حقیقی نصیب فرد می شود .  چگونه ؟

 این نوع ارزشیابی شامل فرایند ونتیجه هر دو می شود

علائم بیماری ایدز

با کاهش قدرت سیستم دفاعی٬ به مرور زمان بدن آماده ابتلا به بیماری هایی می شود که به طور معمول در مردم عادی دیده نمی شوند.

این بیماری ها به صورت بیماری های ریوی ، اسهال های شدید و مزمن ،‌ تب های طولانی ، کاهش وزن ،‌ اختلالات شخصیتی ،‌ بیماری های مغزی و پوستی خود را نشان می دهند که در نهایت منجر به مرگ فرد مبتلا خواهند شد.

 

علائم آلودگی با ویروس HIV (ایدز) بسیار پیچیده است و دارای چندین مرحله است که الزاما همه آنها در افراد آلوده مشاهده نمی شوند.

این مراحل عبارتند از: ‪

 1 - مرحله عفونت اولیه  HIV  ))مرحله اول

این مرحله چند هفته طول می‌کشد و معمولا شبیه سرماخوردگی است که بلافاصله بعد از عفونت رخ می‌هد. علائمی نظیر تب، گلودرد، بزرگی غدد لنفاوی، درد مفاصل و عضلات ، سردرد، ضعف و بی حالی، بی اشتهایی ، تهوع و استفراغ، کاهش وزن، اسهال و گاهی دانه های جلدی و یا تظاهرات عصبی دارد.

در 20 درصد موارد، علائم به گونه‌ای است که فرد به پزشک مراجعه می‌کند، ولی بیماری او معمولا تشخیص داده نمی‌شود و حتی اگر تست HIV آنتی بادی در این موقع انجام شود ممکن است هنوز مثبت نباشد.

طی این مرحله مقدار زیادی HIV در خون محیطی فرد وجود دارد و سیستم ایمنی با تولید پادتن ها (آنتی بادی ها)، و لنفوسیت های سلول کش (لنفوسیت های سیتوتوکسیک) شروع به پاسخ در برابر ویروس ایدز می‌کند.

  

2 - مرحله بدون علامت بالینی (مرحله دوم)

این مرحله به طور متوسط ده سال طول می‌کشد و همان طور که از نام این مرحله پیداست، بدون علامت است، هر چند ممکن است غدد متورم لنفاوی هم وجود داشته باشند (لنفادنوپاتی). سطح HIV در خون محیطی به سطح بسیار پایینی کاهش می‌یابد، ولی بیماری همچنان مسری است و آنتی بادی HIV در خون قابل ارزیابی است.

تحقیقات اخیر نشان داده است که HIV طی این مرحله غیر فعال نیست و در غدد لنفاوی بسیار فعال است.

3 - مرحله علامت دار؛ پیش روی از( HIV تا (  AIDS مرحله سوم

با آسیب بیشتر سیستم ایمنی، بیماری به سمت بدتر شدن پیش می‌رود تا این که تشخیص ایدز مطرح شود.  

به طور کلی می توان گفت که علایم اصلی و فرعی مرحله نهایی آلودگی با HIV یعنی "ایدز" موارد زیر هستند که در صورت مشاهده هر کدام از آن ها باید با پزشک مشورت کنید.

 

علائم اصلی ایدز:

کاهش وزن بیشتر از 10 درصد

اسهال مزمن بیشتر از یک ماه

تب های متناوب یا دائمی بیش از یک ماه

علائم فرعی ایدز:

سرفه پایدار به مدت بیش از یک ماه

عفونت پوستی منتشر همراه با خارش

تبخال های عود کننده

برفک دهانی

عفونت تبخالی مزمن پیش رونده

بزرگ شدن عمومی غدد لنفی

آموزش پاورپوینت2007

آشنایی با نرم افزار PowerPoint

نرم افزار PowerPoint یکی از نرم افزارهای رایج  برای ارائه گرافیکی مطالب در سخنرانی ها، مجامع علمی,کلاس درس و... می باشد. استفاده از این برنامه علاوه بر اینکه نسبتا ساده می باشد؛ درعین حال مطالب مورد ارائه شما را در قالب طرح های بسیار زیبا و پر جاذبه ارائه می کند . شما می توانید، رئوس مطالب را به همراه متن، تصاویر،جداول، نمودارها، چارت ها و . . . در قالب اسلایدها قرار داده و با اضافه کردن جلوه های ویژه  سبب جذاب شدن نمایش آنان گردید، علاوه برآن، امکان نمایش اسلایدها را به صورت خودکار یا دستی افراهم آورید. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه امکان استفاده ازفیلم و صوت بر روی اسلاید ها می باشد. بدین ترتیب ارائه مطالب شما به صورت چندرسانه ای(Multimedia )خواهد بود . 

برای بازکردن پنجره نرم افزار پاورپوینت، شمامی توانید ازکلید میانبر میزکار( Desktop  ) استفاده کنید،درغیراین صورت ازمنوی Start و دکمه   programs  All وانتخاب  PowerPoint  از زیر منوی Microsoft Office  برنامه را باز نمایید. پس از باز کردن برنامه، بخش هایی در پنجره باز شده مشاهده می گردد که به توضیح آن ها می پردازیم.

 
ادامه مطلب ...