کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

استفاده از سیب زمینی برای درمان آلزایمر

 www.iransalamatzi.mihanblog.ir

 

 ویروسی که معمولاَ سیب زمینی ها را آلوده می کند ، شباهت قابل توجهی به یکی از پروتئین های اساسی شرکت کننده در بیماری آلزایمر به نام AD دارد .

محققان با استفاده از این ویروس توانستند آنتی بادی تولید کنند که می تواند

 جلوی حمله AD را بگیرد و یا حداقل اثر آن را کاهش دهد .

  حقیقات بر روی موش نشان داده است که واکسیناسیون بتنهایی برای تولید آنتی بادی AD  می تواند با تحریک نابودی صفحات آمیلوئیدبتا روند بیماری را کند کرده و عملکرد دستگاه عصبی را بهبود بخشد .

 تعدادی از آزمایشات اولیه بر روی انسان صورت گرفته است اما با توجه به خطر encephality autoimmune (حمله سیستم ایمنی به مغز )  باید این آزمایشات با دقت بیشتری انجام شوند.

یک راه حل برای کاهش خطر واکسن آلزایمر ، استفاده از پروتئین یک موجود بسیار نزدیک به انسان به عنوان واکسن است مانند ویروس آبله گاوی که برای واکسن آبله به کار می رود .

 محققان این روش را بر روی یک پروتئین شبه آمیلوئید که در ویروس سیب زمینی (PVY ) یافت می شود ، اعمال کردند . آن ها PVY را به مدت چهار ماه به موش تزریق کردند و هر ماه مقدار آن را افزایش دادند .

 تحقیقات نشان داد که موش مقدار زیادی آنتی بادی تولید می کند و هم درمحلول و هم در بافت نمونه بیماران آلزایمری می تواند به پروتئین آمیلوئید بتامتصل شود . هم چنین اگر از برگ سیب زمینی های آلوده به ویروس PVY ، خالص شده باشد موش می تواند آنتی بادی AD را نیز به مقدار کم تولیدکند .

محققان اعلام کردند که ویروس سیب زمینی یک ویروس آلوده کننده ابتدایی است و هیچ خطری برای انسان ندارد به طوری که بسیاری از انسان ها سیب زمینی های آلوده را می خورند .

 آزمایشات بعدی آنتی بادی PVY تعیین خواهد کرد که آن ها چقدر می توانندمفید باشند و آیا می توان از آن ها برای درمان بیماری استفاده کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد