خوش آمدید

به وبلاگ گروه آموزشی کارو فناوری علی آباد کتول خوش آمدید.

خداحافظی با کاروفناوری

همه ی همکاران گرامی و دانش آموزان گلم را به خدا می سپارم . این دو سال گذشته وبلاگ کاروفن7 خاطره های خوبی برایم داشت . دوستانی که چیزهای زیادی از آن ها یاد گرفتم .همکاران و دانش آموزان خوبم که همواره مشوق و همراهم بودند . بابت همه چیز سپاسگزارم ! باید در موقعیتی جدید به دانش آموزان شهرم خدمت کنم . از همه عزیزان عاجزانه تقاضای دعای خیر دارم تا در موقعیت جدید منشا اثر باشم . همواره به یادتان خواهم بود . خداحافظ

خداحافظ، توي اي همپاي شب هاي غزل خواني       خداحافظ، به پايان آمد اين ديدار پنهاني

 

 

عید سعید فطر مبارک

http://crc.tums.ac.ir/Portals/0/monasebat-ha/1392/Fitr_eid_poster.jpg

خداحافظ ماه خوب خدا

روز آخر چقدر عرفانیست       چشمهایم عجیب بارانیست
عطر جنت تمام شد، افسوس    آخرین لحظه های مهمانیست

EidFetr07

کاش به آنچه که می گوییم ، کمی فکر کنیم !!!

آقای ف - ب که اصلا نمیشناسمتان و فقط اسمتان را شنیده ام ، بکوشیم تا بزرگی در نگاهمان باشد نه در آنچه که بدان می نگریم . حقیر بسیار کوچکتر از آن هستم که وصف کرده اید ، اما برادر وقتی همدیگر را اصلا نمی شناسیم چه اصراری داشتید بر تخریب ، چرا آخرتتان را به خاطر دنیای دیگران خراب می کنید . چند سطر از خلاصه فعالیت هایم را برایتان می نویسم تا بدانید که این بنده ی کوچک خدا همیشه این بیت را نصب العین دارد :

            ما زنده به آنیم که آرام نگیریم                  موجیم که آسودگی ما عدم ماست

1– سرگروه آموزشی شهرستان به مدت 5 سال 2 – سرگروه آموزشی استان به مدت 2 سال 3 – کسب بیش از 10 رتبه برتر استانی در مسابقات علمی و عملی توسط دانش آموزان 4 – رتبه اول جشنواره تدریس در شهرستان 2 سال 5 – معلم نمونه شهرستان 93 – 92 6 - معلم نمونه استان 94 – 93 7 – مدرس استانی کتب جدیدالتالیف کاروفناوری 8 – همکاری با دفتر تالیف کتب درسی در تدوین سند ملی درس حرفه و فن 9 – عضو موسس انجمن علمی دبیران حرفه و فن استان گلستان 10 – کسب رتبه اول گروه آموزشی کارو فناوری استان با امتیاز کامل 100 11 – کسب عناوین متعدد استانی در مسابقات فرهنگی و هنری و برگزاری شایسته مرحله ی استانی به میزبانی شهرستان در زمان عضویت در  واحد فرهنگی و هنری اداره 12 – جذب بیش از 120 دانش آموز فعال و رونق دادن به کانون فرهنگی تربیتی شهید رجایی مزرعه کتول در زمان تصدی مدیریت آن در رشته های مختلف 13 – راه اندازی بانک نرم افزاری ، نوارخانه ، ویدئو کلوب و ... برای اولین بار در شهرستان در کانون شهید رجایی مزرعه 14 – افزایش سرانه کتاب دانش آموزی شهرستان از 2/1 به 75/3  با جذب کتاب های وقفی و راه اندازی کتابخانه های کلاسی در زمان تصدی امور کتابخانه ها و انتشارات معاونت پرورشی 15 – کسب رتبه در مسابقات فوتسال فرهنگیان شهرستان در سه سال متوالی با تیم های مدارس شاهد و ملت حاجیکلا 16 – ارائه مقاله به صورت پوستری در همایش کشوری دانشگاه بیرجند 17 – ارائه مقاله به صورت چاپ در مجموعه مقالات در همایش کشوری دانشگاه ملایر 18 – طراحی و برگزاری المپیاد پروکاف 93 – 92 19 - برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی کاروفناوری برای اولین بار در دو سطح دانش آموزی و دبیران کارو فناوری در شهرستان 20 – کسب رتبه های اول ، دوم و سوم دانش آموزی  پسرانه شهرستان در جشنواره نوجوان خوارزمی 21 – طراح سوال مسابقات علمی و عملی و امتحانات خرداد در سطح استان گلستان 22 – داور و مسئول برگزاری مسابقات علمی و عملی شهرستانی و استانی در  بیش از ده دوره 23 – کسب رتبه اول استانی در تحلیل محتوای کتاب کارو فناوری پایه هفتم 24 – دریافت صدها تقدیرنامه وزارتی ، استانی و شهرستانی 25 – کسب رتبه اول مسابقات علمی آنلاین دبیران کارو فناوری در سطح استان 26 – گذارندن بیش از 1600 ساعت آموزش ضمن خدمت 27 -  راه اندازی و مدیریت وبلاگ کاروفناوری شهرستان با بیش از یکصد هزار بازدید در عرض دو سال و تعامل با دبیران ، سرگروه ها  و مدرسان کاروفناوری سراسر کشور در قالب یکصد لینک 28 – انتشار و مدیریت فصل نامه " زنگ حرفه وفن "  و ارسال به تمامی استان های کشور در زمان عضویت در هسته تخصصی  حرفه و فن استان گلستان 29 – برگزاری با شکوه نمایشگاه مرکزی کتاب در محل کانون شهید بهشتی ، ساماندهی کتابخانه های مدارس ، برگزاری جشن کتاب و ... در زمان تصدی امور کتابخانه ها و انتشارات معاونت پرورشی اداره 30- طراحی و برگزاری باشکوه و به یاد ماندنی برنامه جوانه ها ( ویژه مدارس ابتدایی ) و پوشش تمامی مدارس ابتدایی زیر مجموعه کانون شهید رجایی مزرعه کتول و ...

پروژه های پیشنهادی درس کار و فناوری پایه نهم

پروژه طراحی و ساخت اسباب بازی (جرثقیل) - پروژه طراحی و ساخت اسباب بازی (عروسک گردان)

پروژه  نگهداری و تزئینات ساختمان - پروژه نگهداری در برق

پروژه نگهداری تاسیسات مکانیکی - پروژه نگهداری خودرو

پروژه پایش رشد و نمو کودک - پروژه برجسته کاری روی فلز

پروژه  انتخاب رشته تحصیلی

تبریک

همکاران محترم خانم ها

مرضیه طیلانی و سمیه بیات

کسب رتبه برتر کشوری در مجموعه فعالیت های پایگاه کشوری را به شما همکاران

 تلاشگر وباانگیزه تبریک عرض نموده وبرای شما آرزوی سلامتی ،

شادی وکسب موفقیت های بیشتر در عرصه های  مختلف را داریم.

همکاران گروه کار وفناوری شهرستان علی آباد کتول

نتایج فراخوان های اعلام شده توسط پایگاه کشوری کاروفناوری

نیازسنجی دوره های ضمن خدمت 94

از همکاران گروه کاروفناوری شهرستان تقاضا میکنم دوره های ردیف 5 و 6 و 7 را برای خودشان ثبت کنند ، چون هم مرتبط با مباحث کتب کاروفناوری هست و هم موضوعات آن ها جدید است و مورد نیاز همکاران خواهد بود . اگر همکاران این دوره ها را انتخاب نکنند و آمار به حد نصاب نرسد(15 نفر) ، کلاس در شهرستان تشکیل نخواهد شد . همانطور که در تصویر مشاهده می شود برای ردیف 5 فقط چهار نفر در شهرستان و برای ردیف 6 و 7 تنها حقیر ثبت دوره نموده ام .

متاسفانه از آن جایی که تعداد بسیار زیادی از همکاران به کمک کافی نت ها دوره های مورد نیاز را ثبت کرده اند ، متصدیان کافی نت ها هم از صفحه اول چند دوره را انتخاب کرده و دوره های صفحه های دوم به بعد بدون متقاضی می ماند .

رمضان مبارک

در این روزهای پر خیر و برکت چشم امید به دعای خیر شما دوستان بزرگوار دارم .

حقیر را هنگام سحر و افطار فراموش نکنید .

اطلاعیه 13

آدرس گردهمایی سرگروه های مناطق و شهرستان های استان گلستان
علی آباد کتول - خیابان کمربندی سابق - خیابان پاسداران 50 - کوچه قدس 4 - موقوفه غیرانتفاعی مهدیه

اطلاعیه 12

به اطلاع سرگروه ها ی مناطق و شهرستان ها و شرکت کنندگان در گردهمایی روز پنج شنبه اول اسفند ماه می رسانم که مکان برگزاری جلسه و کارگاه از ساختمان گروه های آموزشی به مجتمع آموزشی غیر انتفاعی مهدیه واقع در خیابان کمربندی سابق علی آباد کتول تغییر پیدا کرده است . لطفا به محض ورود به علی آباد کتول با شماره همراه اعلام شده تماس بگیرید تا راهنمایی شوید . متشکرم

میدان مرکزی شهر من علی آبادکتول در یک شب برفی

 سلول‌های خورشیدی چوبی هم از راه می‌رسند!

http://media.isna.ir/content/6-1410.jpg/4

نوعی کاغذ جدید که از فیبرهای چوب ساخته شده است، 96 درصد شفاف بوده و ماده‌ای انقلابی برای تولید نسل آینده سلول‌های خورشیدی خواهد بود.به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این کاغذ، ارزان و در مقایسه با لایه‌های پلاستیکی مورد استفاده در سلول‌های خورشیدی کنونی بیشتر دوستدار محیط زیست است.تیمی از محققان دانشگاه مریلند، دانشگاه فناوری جنوب چین و دانشگاه نبراسکا-لینکلن این کاغذ را طراحی کرده‌اند.عملکرد سلول‌های خورشیدی زمانی کارآمد است که مواد آنها دارای شفافیت نوری (برای انتقال مناسب نور) و همچنین میزان کدری (optical haze) برای انتشار و جذب نور مخابره‌شده در درون ماده باشد.کاغذ چوب‌محور جدید دارای شفافیت بسیار بالای 96 درصد و کدری 60 درصد بوده، انتقال نوری بسیار بالایی را ارائه می‌دهد و از انرژی و زمان پردازش کمتری استفاده می‌کند.جزئیات این مطالعه در مجله Nano Letters منتشر شده است.منبع :ایسنا

از حیوانات و کودکان بیاموزیم .


منبع : دنیای حرفه و فن استاد سالاری

ابتکار یک مزرعه دار انگلیسی

یک مزرعه دار اهل دوون (devon) انگلستان با قرار دادن سیفی جات خود در قالب هایی به شکل قلب توانست محصولاتی فانتزی به دست آورد .این کشاورز، میوه‌ها و سبزیجاتی مثل خیار، گوجه فرنگی، کدو تنبل، لیمو، ماندارین، پرتقال، بادنجان و کدو را در قالب هایی به شکل قلب و با اندازه های مختلف قرار داده است و می گوید بین یک هفته تا سه ماه صبر کرده تا قلب هایش به ثمر نشسته است.

یادآوری

قابل توجه تمامی همکاران محترم و دانش آموزان عزیز

مهلت ارسال اسامی تیم سه نفره هر آموزشگاه جهت شرکت در پروکاف، 10 اسفند ماه 1392 می باشد . آموزشگاههایی که تا تاریخ فوق اقدام به معرفی تیم پروکاف ننمایند مجاز به شرکت در مرحله ی شهرستانی ( هفته آخر فروردین 1393 ) نمی باشند . جهت جلوگیری از تضییع حقوق دانش آموزان لطفا توجه جدی به تاریخ اعلام شده داشته باشید .

فضای سبز زمستانی

علاوه بر سوزنی برگان که اکثرا سرمای زمستان را تحمل می کنند، فهرست تعدادی از گیاهان مقاوم به سرما و گیاهانی که جلوه زمستانی به فضای سبز می بخشند ارائه می گردد:
• سدوم ها 
• برگنیا 
• کلم زینتی 
• پیراکانتا (میوه های زیبای نارنجی و قرمز در زمستان ) 
• توری (پوست تنه زیبا) 
• زیتون تلخ (فرم شاخه بندی زیبا) 
• درختچه گل یخ ( گلهای معطر در زمستان) 
• درختچه خاس (با برگهای سبز درخشان و میوه های سرخ رنگ که خوراک 50 نوع پرنده است.) 
• پامپاس گراس (خوشه های گلهای پرمانند در زمستان برروی گیاه باقی می ماند.) 
• برگ بو، انواع برگ نو، چرم لیفه (جل)، پاپیتال و . . . که همیشه سبز هستند.

 

 

 تولید فرآورده جدید «کلوچه ماهی» توسط محققان کشور


http://media.isna.ir/content/koloc.JPG/4

به گزارش سرویس علمی ایسنا، دکتر علی‌اصغر خانی‌پور، رییس مرکز ملی تحقیقات فرآوری آبزیان - وابسته به موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور- با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد: تنوع‌بخشی به تولید انواع فرآورده‌های غذایی از آبزیان به منظور افزایش مصرف سرانه آبزیان در کشور یکی از اهداف مرکز است که در این راستا تولید فرآورده جدید کلوچه ماهی (Fish Patty) با هدف تنوع بخشی تولید انواع فرآورده‌های غذایی از آبزیان به سفارش بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفت.مجری طرح کلوچه ماهی تصریح کرد: این محصول به صورت صنعتی به عنوان یک دسر غذایی تولید خواهد شد که از لحاظ اسیدهای چرب غیر اشباع و اسیدهای آمینه های ضروری بسیار با ارزش خواهد بود.به گفته وی، کلوچه از ماهی ارزان قیمت «سیم ارس» با فرمولاسیون متناسب با ذائقه ایرانی تولید و از نظر ارزش غذایی، میزان پذیرش و عمر ماندگاری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مدیریت و سازماندهی برنامه های درسی با “کلاس +”

ir.noghteh.classplusاکثر دانش آموزان و دانشجویان، به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب در دوران تحصیل خود، با مشکل مواجه میگردند. حتی برخی افراد نیز هستند که به تنظیم برنامه درسی اقدام میکنند اما در هنگام اجرای آن با شکست روبرو میشوند. البته راه حل های بسیاری در این زمینه وجود دارد که در اینجا یکی از آنها را به شما معرفی میکنیم.اپلیکیشن های تلفن همراه میتوانند بسیاری از نیازهای ما را مرتفع سازند. “کلاس +” برنامه ایست که به دانش آموزان و دانشجویان کمک میکند برای تکالیف درسی خود برنامه ریزی انجام داده و آنها را مدیریت نمایند. این برنامه قابلیت های مفیدی بدین منظور دارد که استقبال زیاد مخاطبان را به همراه داشته است.جهت آشنایی با برنامه “کلاس +” و امکانات آن، میتوانید متن نقد و بررسی انجام شده در سایت AppReview را مطالعه کنید.

ابزار همایش ها و کنفرانس های علمی

در قسمت امکانات وبلاگ ابزار جدیدی اضافه شده است که جدید ترین همایش ها و کنفرانس های علمی کشور را به مراجعین وبلاگ معرفی می کند . امیدوارم این ابزار برای دوستان و همکاران مفید واقع شود . در صورت برگزاری یا شرکت در همایش و کنفرانس علمی لطفا تجارب خود را در اختیار این حقیر قرار دهید  تا ان شاءالله در ردیف کسانی قرار گیرید که زکات علمشان را پرداخت کرده اند . پاینده باشید.

گرد همایی استانی در علی آباد کتول

با توجه به هماهنگی های بعمل آمده ، شهرستان علی آباد کتول ، میزبان سرگروه های کاروفناوری شهرستان ها و نواحی مختلف استان گلستان خواهد بود . تاریخ گرد همایی پنج شنبه اول اسفندماه می باشد . دوستان سرگروه پیشنهادات خود را جهت غنی سازی کارگاه آموزشی در قسمت نظرات همین پست ثبت نمایند و جهت استفاده حداکثری از کارگاه لطفا راس ساعت 8 صبح در محل ساختمان گروه های آموزشی واقع در چهارراه هنرستان (ساختمان پژوهش سرا) حاضر باشند .

رعایت اصل ارزیابی در تولید محصولات فناوری

http://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1392/11/18/340762_812.jpghttp://cdn.tabnak.ir/files/fa/news/1392/11/18/340780_330.jpg

شرکت مهندسی آداک در لاندسبرگ آلمان، موسسه ای است که کیفیت ایمنی و عملکرد سیستمهای حفاظتی خودروها را از جهت های متفاوت بررسی و مورد آزمایش قرار می دهد. این موسسه با استفاده از آخرین فن آوری روز دنیا، انواع خودروها را به سفارش شرکتهای تولید کننده از جوانب مختلف مورد بررسی و آزمایش قرار می دهد.خودرو سازان جهانی به موضوع امنیت سرنشینان خودرو در هنگام تصادف و هم عابر پیاده اهمیّت ویژه ای قائل هستند، با هدف کاهش تلفات و جراحات تصادف بطور مرتب در صدد ارتقاء ایمنی خودروهای تولیدی خود افزون بر استانداردهای کنونی میباشند.از این رو موسسه آداک در آلمان با طراحی های مهندسی بسیار پیچیده و تعبیه سنسورهای ضربه سنج پیشرفته بر روی آدمکهای قرار گرفته داخل اتاق خودروها، شدت ضربه وارده و عمق خسارت بر نواحی مختلف انسان در هنگام سانحه را بطور دقیق سنجش می کنند.

اطلاعیه 12

به اطلاع دوستان ،دانش آموزان و همکاران عزیز می رسانم که اولین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی و صنایع وابسته در محل محوطه ی کارخانه پنبه شهر (روبروی مدرسه ی فضیلت) دایر می باشد . فردا یکشنبه بیستم بهمن آخرین روز نمایشگاه است . بازدیداز این نمایشگاه را که مرتبط با یکی از پودمان های کتاب کارو فناوری پایه هفتم هست را به همه ی عزیزان توصیه می کنم .

اطلاعیه 11

فرم های داوری پیشنهادی پروکاف

بدینوسیله از تمامی همکاران عزیز تقاضا می کنم که فرم های داوری پیشنهادی شان برای مسابقات پروکاف را ارسال نمایند ، تا نکات مورد نظر همکاران نیز در طراحی نهایی فرم داوری لحاظ شود . متشکرم

در شستن دست هایتان این 5 نکته را رعایت کنید .

14 2 4 22535alireza2 5 اشتباه در شستن دست ها
شستن دست ها به خودی خودش که بد نیست، مشکل از وقتی شروع می شود که یا راهکارهای قدیمی را فراموش می کنیم یا روز به روز راهکارهای تازه ای می شنویم. این راهکارها بعضا عجیب و غریب هستند اما چون همه طبق آنها عمل می کنند، ما هم فکر می کنیم باید همین کار را انجام دهیم. در مورد شست و شوی دست هم دقیقا اوضاع به همین منوال است. پنج اشتباهی را که ممکن است در مورد شستن دست هایتان انجام دهید در ادامه مطلب می خوانید.

ادامه نوشته

تصویر یکی از مخترعین آینده ایران


تصویر فوق متعلق به یکی از دانش آموزان خوبم به نام محمد برزگر است که با استفاده از یک شارژرگوشی ، یک آرمیچر ،تیغه مدادتراش هندلی ،یک کلید کوچک و دو قطعه چوب دستگاه کنده کاری برقی ساخته است . برای محمد عزیز آرزوی موفقیت و اختراعات بزرگتر را دارم .

راه اندازی موزه علوم و فناوری در علی آباد کتول

http://wikipg.com/images/context/images/logo_bg.png
امروز در جلسه ای شرکت کردم که تصمیمات اولیه برای راه اندازی موزه علوم و فناوری شهر گرفته شد . امیدوارم با تحقق و راه اندازی این موزه گامی در جهت توسعه ی علمی و پیشرفت و ارتقای جایگاه علم در علی آباد کتول برداشته شود . ان شاءالله

اولین آهن ربای دارای یک قطب ساخته شد


http://daneshnameh.roshd.ir/mavara/img/daneshnameh_up/6/6a/ance-e-magnet.jpg
محققان دانشگاه های aalto و کالج Amherst فنلاند موفق به ساخت اولین تک قطبی مغناطیسی جهان در آزمایشگاه شدند.به گزارش ایرنا از نیچر، به طور ساده می توان گفت که محققان آهنربایی ساخته اند که فقط دارای قطب N یا قطب Sاست؛ این درحالیست که همیشه این باور علمی وجود داشت که در آهنربا هردو قطب N وS باید وجود داشته باشد.فیزیکدانان بر این باورند که این دستاورد به اندازه کشف الکترون با ارزش است.

قهوه ساز را با گوشی کنترل کنید!

نمونه ای بسیار جالب از ایده قهوه ساز با کنترل از راه دور موبایل را مشاهده می کنید. تصور اینکه یه قهوه ساز بسیار کوچک و سبک، شیک، کم مصرف با قابلیت کنترل با موبایل هوشمند در کنار میز کار، حتما برای بسیاری از افرادی که میزکار اداری آنها را خسته می کند جذاب و هیجان انگیز خواهد بود.  acaia_03