تاثیراستفاده مثبت ازکلمات درزندگی:


می گویی فکری است که بیان می شود.

 

تاثیراستفاده مثبت ازکلمات درزندگی:

کلمات،عقاید شکل گرفته وافکاربیان شده هستند. به عبارت ساده آنچه می گویی فکری است که بیان می شود. کلمه ها و اندیشه ها دارای امواجی نیرومند هستند که به زندگی و امورمان شکل میدهند.
همه ما می توانیم استفاده از کلمه ها و اصطلاح های مثبت را در سطح جامعه گسترش داده و انرژی مثبت را بین همه پخش کنیم.
امروزه ثابت شده که کلمات منفی نیروی منفی به سمت شخص می فرستد و اورا به سمت منفی و بیماری سوق می دهد! به طورمثال وقتی به ما می گویند " خسته نباشی" دراصل خستگی را به یاد ما می آورند و ناخودآگاه احساس خستگی می کنیم. باخودتان امتحان کنید! امااگر به جای آن از یک عبارت انرژی زا استفاده شود نیروی مثبت و سازنده ای را به افراد هدیه می دهیم.
 به جای:
پدرم درآمد                  بگوییم                خیلی راحت نبود
خسته نباشید             بگوییم                خداقوت
دستت درد نکنه          بگوییم                ممنون از محبتت
دروغ نگو                     بگوییم                راست میگی؟ راستی؟
گرفتارم                       بگوییم                درفرصت مناسب باشما خواهم بود
خدا بد نده                    بگوییم                خدا سلامتی بده
قابل نداره                    بگوییم                هدیه برای شما
شکست خورده            بگوییم                باتجربه
مگه مشکل داری؟       بگوییم                مگه مسئله ای داری؟
فقیرهستم                   بگوییم                ثروت کمی دارم
بد نیستم                      بگوییم                خوب هستم
به درد من نمی خورد    بگوییم                 مناسب من نیست

مشکل دارم                  بگوییم                 مسئله دارم
جانم به لبم رسید          بگوییم                 چندان هم راحت نبود
فراموش نکنی               بگوییم                 یادت باشه
داد نزن                          بگوییم                 آرام باش
مریض وغمگین نیستم    بگوییم                 من سالم و با نشاط هستم
غم آخرت باشد               بگوییم                 شما را در شادی ها ببینم        ببخشید مزاحمتون شدم  بگوییم      از اینکه وقت دراختیار من گذاشتید متشکرم

وقتی بعد ازمدتی همدیگررا می بینیم، به جای توجه کردن به نقاط ضعف همدیگر و نام بردن از آنها عبارات دیگری که نه تنها بیانگر نقاط ضعف طرف مقابل نیست بلکه نوعی اعتماد به نفس را به مخاطبمان القاء می کند را بکار میبریم البته می توان درباره ی موضوعات مشترک، با محوریت مثبت باهم صحبت کنیم.

شماهم می توانید به این لیست مواردی رو اضافه کرده و برای دیگران بفرستید.

منبع: دکترحورایی-حلت

ثرات مضر رنگ مو دائمی


نویسنده: دکتر فرشاد اکبرنژاد - سه‌شنبه ٢٧ فروردین ،۱۳٩٢

من به تغییر رنگ مو علاقه زیادی دارم ومرتب رنگ موهایم را عوض می کنم می خواستم بدانم رنگ کردن مو هرچند وقت به چند وقت مناسب تر است ؟
منظور شما احتمالا رنگ های دائمی اکسیداسیون یا بلیچ است زیرا رنگهای دیگر دوامشان طولانی نیست . این رنگها باید به فواصل سه هفته یکبار ویا هر چهار هفته یک بار مصرف شوند , زیرا مو , ماهانه حدود 1 تا 5/1 cm رشد می کند واین فواصل باید با رشد مو مناسب باشند تا قسمتهای تازه رشد یافته مو نیز پوشیده شوند . استفاده زیاد از رنگهای دائمی اکسیداسیون و مخصوصا بلیچ ممکن است به مو آسیب رسانده وآنرا شکننده نماید وشکستن مو منجر به ریزش آن می گردد .
سعی کنید رنگ موهایتان را زود به زود ویا با رنگهای قوی بخصوص در خانه عوض نکنید . اگر رنگ مویتان مشکی تیره بوده ومی خواهید آن را بلوند روشن کنید , این کار را توسط آرایشگر حرفه ای انجام دهید .

ادامه نوشته

ضد آفتاب

نویسنده: دکتر فرشاد اکبرنژاد - سه‌شنبه ٢٦ شهریور ،۱۳٩٢

امروزه می‌دانیم قرار گرفتن در معرض تشعشات ماورای بنفش خورشید، عوارضی از قبیل پیری پوست، حساسیت نسبت به نور، اریتم (قرمزی پوست) و بدخیمی‌های پوستی را در پی خواهد داشت. سازمان غذا و داروی آمریکا و آکادمی ‌درماتولوژی آمریکا، مداخلات دارویی و غیر دارویی متعددی را برای حفاظت از پوست در برابر نور آفتاب توصیه کرده‌اند. ساده‌ترین این اقدامات، پوشاندن پوست با لباس مناسب و استفاده از ضدآفتاب‌هاست.


چه موقع باید کرم ضدآفتاب را بزنیم؟
حدود ۲۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه قبل از اینکه در معرض آفتاب قرار بگیرید، باید کرم‌ ضدآفتاب را روی پوست بمالید، زیرا در این فاصله زمانی، کرم جذب پوست شده و می‌تواند سلول‌های پوست را از آثار زیانبار نور خورشید محافظت کند.
نکته دیگر این است که اگر شما کرم ضدآفتاب را روی صورت و بدنتان بمالید و بلافاصله داخل آب دریا یا استخر شوید و یا روی شن‌های ساحل یا در کنار استخر دراز بکشید، کرم ضدآفتاب از روی پوست شما پاک خواهد شد و دیگر اثر حفاظتی نخواهد داشت، بنابراین نیم ساعت پس از مالیدن کرم ضدآفتاب، وارد آب شوید تا به طور کامل جذب پوست‌تان شده باشد.


چند ساعت یک بار آن را تجدید کنیم؟
اگر کرم ضدآفتاب را به پوست‌تان بمالید و روانه کار روزانه شوید، باید هر ۳ یا ۴ ساعت یک بار آن را تجدید کنید، ولی با شنا کردن در آب استخر یا دریا، این کرم‌ها در عرض یک ساعت کم‌کم اثر خود را از دست می‌دهند و پس از ۸۰ دقیقه دیگر اثری از ضدآفتاب باقی نخواهد ماند. بنابراین اگر کرم ضدآفتاب را به پوست‌تان می‌مالید و وارد استخر یا دریا می‌شوید، باید هر یک ساعت یک بار آن را تکرار کنید.

ادامه نوشته

کاردستی


خلاقیت و دور ریختنی  ها


اموزش پاورپوینت و ورد


برای دریافت فایل اموزش پاورپوینت اینجا کلیک کنید.

برای دریافت فایل آموزش ورد اینجا کلیک کنید.

]چادر مسافرتی


کیف های دست دوز چرمی نیله


برای دیدن از کیف های  چرمی دست دوز نیله از وب لاگ نیله دیدن فرمایید/

www.nilah.blogfa.com

شانس چیست؟


ریچارد وایزمن از سال ۱۹۹۴ تحقیقی را شروع کرد در رابطه با شانس. این تحقیق ۱۰ سال طول کشید. او می خواست بداند چرا بخت و اقبال همیشه در خانه بعضی ها را می زند، اما سایرین از آن محروم می مانند.
وی آگهی در روزنامه های سراسری چاپ کرد. او از افرادی که خود را خوش شانس و بدشانس می دانند خواست تا با او تماس بگیرند.
۷۰۰ نفر برای شرکت در مطالعه وایزمن داوطلب شدند. طی ۱۰ سال تحقیق وایزمن بارها با آنها مصاحبه شد، زندگی شان زیر نظر گرفته شد و از آنها خواسته شد در آزمایش هایی شرکت کنند.
استاد دانشگاه هارتفوردشایر کلید خوش شانسی و بدشانسی را در افکار و کردار این افراد دانست.
او با ترتیب دادن آزمایشی سعی کرد بفهمد آیا این مساله ناشی از توانایی آنها در شناسایی چنین فرصت هایی است یا نه. او به هر دو گروه افراد خوش شانس و بدشانس روزنامه ای داد و از آنها خواست آن را ورق بزنند و بگویند چه تعداد عکس در آن هست.
به طور مخفیانه یک آگهی بزرگ وسط روزنامه قرار داده شده بود که می گفت: اگر به سرپرست این مطالعه بگویید که این آگهی را دیده اید،
۲۵۰ پوند پاداش خواهید گرفت. این آگهی نیمی از صفحه را پر کرده بود و با حروف بسیار درشت چاپ شده بود. با اینکه این آگهی کاملاً خیره کننده بود، اما افرادی که احساس بدشانسی می کردند عمدتاً آن را ندیدند، در حالی که اغلب افراد خوش شانس متوجه آن شدند.
مطالعه ریچارد وایزمن نشان داد افراد بدشاس عموماً عصبی تر از افراد خوش شانس هستند و این فشار عصبی توانایی آنها را در توجه به فرصت های غیرمنتظره مختل می کند، در نتیجه آنها فرصت های غیرمنتظره را به خاطر تمرکز بیش از حد بر سایر امور از دست می دهند.
  این روانشناس تجربی پنج معیار شخصیتی در رابطه با خوش شانس ها و بدشانس ها ارائه داد؛ سازشکاری، وظیفه شناسی، برونگرایی، روان رنجوری و جسارت. اگرچه در مورد سازشکاری و وظیفه شناسی تفاوتی بین خوش شانس ها و بدشانس ها وجود نداشت، اما وایزمن تفاوت های چشمگیری را در برونگرایی، روان رنجوری و جسارت یافت.
برونگرایی افراد خوش شانس به طور مشهودی سرتر از بدشانس ها بود. وایزمن عقیده داشت برونگرایی از سه طریق، معاشرت با افراد بیشتر، بهره بردن از گیرایی اجتماعی و در تماس بودن با افراد، احتمال برخورد خوش شانس ها را با پیشامدهای خوش اقبال به نحو چشمگیری افزایش می دهد. برای مثال افراد خوش اقبال اغلب دو برابر بدشانس ها لبخند بر لب دارند و نگاه شان بیشتر با دیگران درگیر است که به برخوردهای اجتماعی و ایجاد فرصت های بیشتر منجر می شود.
برای مثال وقتی به مهمانی می روند چنان غرق یافتن جفت بی نقصی هستند که فرصت های عالی برای یافتن دوستان خوب را از دست می دهند. آنها به قصد یافتن مشاغل خاصی روزنامه را ورق می زنند و از دیدن سایر فرصت های شغلی باز می مانند. افراد خوش شانس آدم های راحت تر و بازتری هستند، در نتیجه آنچه را در اطراف شان وجود دارد و نه فقط آنچه را در جست وجوی آن هستند می بینند.
شاخص روان رنجوری میزان آسودگی یا اضطراب فرد را می سنجد و طبق یافته وایزمن، خوش شانس های مضطرب نصف بدشانس ها بودند، چون خوش شانس ها خیال شان راحت تر از بقیه است و به فرصت های تصادفی (حتی در زمانی که انتظارش را ندارند) توجه نشان می دهند.
 علاوه بر این ریچارد وایزمن دریافت که خوش شانس ها جسارت خیلی بیشتری هم نسبت به بدشانس ها دارند. افراد خوش شانس در زندگی پذیرای تجربه های جدید هستند. پایبندی به عرف ندارند و عاشق پیش بینی ناپذیری اند. خوش شانس ها به خودی خود بیشتر سفر می کنند، با فرصت های تازه رودررو می شوند و از موقعیت های منحصر به فرد استقبال می کنند. البته انتظارات هم نقش مهمی در شانس ایفا می کند. افراد خوش اقبال در انتظار وقوع چیزهای بهتری هستند و با روبه رو شدن، از آنها بهره می برند. اما حتی در مواجهه با بدبیاری هم خوش شانس ها شکست شان را به اقبالی بلند تبدیل می کنند.
*برگرفته از رونامه سلامت و شرق
 

چادر مسافرتی


:: CanimGrubum.org ::

:: CanimGrubum.org
:::: CanimGrubum.org ::

:: CanimGrubum.org ::


آرزوهای ویکتور هوگو براي ما

آرزوهای ویکتور هوگو براي ما
اول از همه برایت آرزومندم که عاشق شوی،و اگر هستی، کسی هم به تو عشق بورزد،و اگر اینگونه نیست، تنهائیت کوتاه باشد،و پس از تنهائیت، نفرت از کسی نیابی.آرزومندم که اینگونه پیش نیاید، اما اگر پیش آمد،بدانی چگونه به دور از ناامیدی زندگی کني.
برایت همچنان آرزو دارم دوستانی داشته باشی،از جمله دوستان بد... و ناپایدار،برخی نادوست، و برخی دوستدارکه دست کم یکی در میانشان بی تردید مورد اعتمادت باشد.
و چون زندگی بدین گونه است،برایت آرزومندم که دشمن نیز داشته باشی،نه کم و نه زیاد، درست به اندازه،تا گاهی باورهایت را مورد پرسش قرار دهد،که دست کم یکی از آنها اعتراضش به حق باشد،تا که زیاده به خودت غرّه نشوی.
و نیز آرزومندم مفیدِ فایده باشی نه خیلی غیرضروری،تا در لحظات سخت وقتی دیگر چیزی باقی نمانده است همین مفید بودن کافی باشد تا تو را سرِ پا نگهدارد.


همچنین، برایت آرزومندم صبور باشی نه با کسانی که اشتباهات کوچک میکنندچون این کارِ ساده ای است،بلکه با کسانی که اشتباهات بزرگ و جبران ناپذیر میکنندو با کاربردِ درست صبوری ات برای دیگران نمونه شوی.
و امیدوام اگر جوان كه هستی خیلی به تعجیل، رسیده نشوی و اگر رسیده ای، به جوان نمائی اصرار نورزی و اگر پیری، تسلیم ناامیدی نشوی چرا که هر سنّی خوشی و ناخوشی خودش را داردو لازم است بگذاریم در ما جریان یابند.
امیدوارم سگی را نوازش کنی به پرنده ای دانه بدهی، و به آواز یک سَهره گوش کنی وقتی که آوای سحرگاهیش را سر می دهد.چرا که به این طریق احساس زیبائی خواهی یافت، به رایگان.
امیدوارم که دانه ای هم بر خاک بفشانی هرچند خُرد بوده باشدو با روئیدنش همراه شوی تا دریابی چقدر زندگی در یک درخت وجود دارد.
بعلاوه، آرزومندم پول داشته باشی زیرا در عمل به آن نیازمندی و برای اینکه سالی یک بارپولت را جلو رویت بگذاری و بگوئی: این مالِ من است.فقط برای اینکه روشن کنی کدامتان اربابِ دیگری است!
و در پایان، اگر مرد باشی، آرزومندم زن خوبی داشته باشی و اگر زنی، شوهر خوبی داشته باشی که اگر فردا خسته باشید، یا پس فردا شادمان باز هم از عشق حرف برانید تا از نو بیاغازید.
اگر همه ی اینها که گفتم فراهم شددیگر چیزی ندارم برایت آرزو کنم

بهترین لحظه های زندگی از نگاه چارلی چاپلین

Forward this message  [F]
To fall in loveعاشق شدن

To laugh until it hurts your stomach
آنقدر بخندی که دلت درد بگیرهTo find mails by the thousands when you return from a vacationبعد از اینکه از مسافرت برگشتی ببینی هزار تا نامه داری
To go for a vacation to some pretty place
برای مسافرت به یک جای خوشگل بری
To listen to your favorite song in the radio
به آهنگ مورد علاقت از رادیو گوش بدی
To go to bed and to listen while it rains outside
به رختخواب بری و به صدای بارش بارون گوش بدی
To leave the Shower and find that the towel is warm
از حموم که اومدی بیرون ببینی حوله ات گرمه
To clear your last exam
آخرین امتحانت رو پاس کنی
To receive a call from someone, you don't see a lot, but you want to
کسی که معمولا زیاد نمی‌بینیش ولی دلت می‌خواد ببینیش بهت تلفن کنه
To find money in a pant that you haven't used since last year
توی شلواری که تو سال گذشته ازش استفاده نمی‌کردی پول پیدا کنی
To laugh at yourself looking at mirror, making faces
برای خودت تو آینه شکلک در بیاری و بهش بخندی
Calls at midnight that last for hours
تلفن نیمه شب داشته باشی که ساعتها هم طول بکشه
To laugh without a reason
بدون دلیل بخندی
To accidentally hear somebody say something good about you
بطور تصادفی بشنوی که یک نفر داره از شما تعریف می‌کنه
To wake up and realize it is still possible to sleep for a couple of hours
از خواب پاشی و ببینی که چند ساعت دیگه هم می‌تونی بخوابی
To hear a song that makes you remember a special person
آهنگی رو گوش کنی که شخص خاصی رو به یاد شما میاره
To be part of a team
عضو یک تیم باشی
To watch the sunset from the hill top
از بالای تپه به غروب خورشید نگاه کنی
To make new friends
دوستای جدید پیدا کنی
To feel butterflies! In the stomach every time that you see that person
وقتی اونو میبینی دلت هری بریزه پایین
To pass time with your best friends
لحظات خوبی رو با دوستانت سپری کنی
To see people that you like, feeling happy
کسانی رو که دوستشون داری رو خوشحال ببینی
See an old friend again and to feel that the things have not changed
یه دوست قدیمی رو دوباره ببینی و ببینی که فرقی نکرده
To take an evening walk along the beach
عصر که شد کنار ساحل قدم بزنی
To have somebody tell you that he/she loves you
یکی رو داشته باشی که بدونی دوستت داره
remembering stupid things done with stupid friends. To laugh, laugh, and ... laugh
یادت بیاد که دوستای احمقت چه کارهای احمقانه ای کردند و بخندی و بخندی و ... باز هم بخندی
These are the best moments of life
اینها بهترین لحظه‌های زندگی هستند
Let us learn to cherish them
قدرشون رو بدونیم
"Life is not a problem to be solved, but a gift to be enjoyed"
زندگی یک مشکل نیست که باید حلش کرد بلکه یک هدیه است که باید ازش لذت برد

با عرض سلام خدمت دوستان و همکاران گرامی

دوباره این وب لاک سعی میکنه خودشو بروز کنه

دوست من

من آموخته ام بدون ریسک کردن نمی توان قهرمان شد.

من آموخته ام که شما نمی توانید به کسی پول بدهید که برای شما تجربه کسب کند.

من آموخته ام بهترین کاری که پدر و مادر میتواند انجام دهد این است که فقط نیمی از کار را انجام دهد.

من آموخته ام که جذابیت برخورداری از رفتاری مثبت همدلی  و همیاری با دیگران است و کاری به جراحی پلاستیک صورت و.. ندارد.

من آموخته ام اگر چبزهای جدیدی راامتحان نکنی چیز جدیدی نمی آموزی.

من آموخته امشخصی که میگوید نمی توان این کار را انجام داد از بودن شخص دیگری که همان کار را انجام میدهد متحیر میشود

من آموخته ام جدیت در کار مقصد را نزدیک تر میکند.

من آموخته ام مردم با من همان گونه رفتا ر میکنند که من به آنها اجازه میدهم.

من آموخته ام که اگر کودکی در خانه مورد محبت و توجه قرار نگیرد سراغ آن را در جای دیگر می گیرد.

من آموخته ام آنچه کودک در خانه می اموزد تا لحظه مرگ با وی خواهد بود.

من آموخته ام که هر چند ممکن است برای عیبجویی و غرغر کردن دلیلی وجود داشته باشد ولی هیچ گاه وضع را تغییر نمیدهد.

من آموخته ام اگر مشکلی وجود نداشته باشد فرصت و موقعیتی هم وجود ندارد.

من آموخته ام که یا شما رفتار خود را کنترل میکنید یا آن شما را کنترل میکند.

من آموخته ام که اگر می خواهم شرایط و موقعیت های زندگیم بهتر شود من هم باید بهتر شوم.

من آموخته ام که مادر خوب بودن بهترین شغلی است که یک زن تا کنون داشته است.

من آموخته ام که نحوه رفتار مردم با من بیشتر انعکاس نحوه نگرش آنها نسبت به خودشان است تا نحوه نگرش آنها نسبت به من.

من آموخته ام  که داشتن همسری مهربان و وفادار بزرگترین سرمایه زندگی یک مرد است.

من آموخته ام که هر وقت خشمگین بودم بدترین تصمیمات را گرفته ام.

من آموخته ام که هر چیز بزرگتری بهتر نیست و هر چیز که سریعتر پیش میرود لزوما پیشرفت نیست.

دوست من

سیزده خط برای زندگی

دوستت دارم نه به خاطر تو بلکه بخاطر شخصیتی که از با تو بودن پیدا میکنم

هیچ کس لیاقت اشکهای تو را نداردو کسی که چنین ارزشی داشته باشد باعت ریختن اشکهای تو نمیشود

 اگر کسی تو را انقدر که میخواهی دوست ندارد دلیل نمیشود که تو را با تمام وجودش دوست ندارد

دوست واقعی کسی است که دستهای تو را بگیرد ولی قلب تو را لمس کند.

بدترین شکل دلتنگی بدونی که کنار کسی باشی و بدونی  هرگز  به او  نمیرسی

هرگز لبخند را ترک نکن حتی یه لحظه چون ممکن است کسی عاشق لبخند تو شود.

تو ممکن است برای در تمام دنیا یک نفر باشی اما برای بعضی افراد یه دنیایی

هرگز وقتت را برای کسی که حاضر نیست وقتش را با تو بگذراند مگذار

 شاید خدا خواسته باشدکه اول افراد نامناسب  بشناسی و سپس شخص مناسب را بدین ترتیب وقتی او را یافتی بهتر میتوان شکر گذار باشی

به چیزی که گذشته غم مخور به انچه که پس از آمد لبخند بزن

همیشه افرادی هستند که تو را می آزارند با این حال همواره به دیگران اعتماد کن و فقط مواظب باش که کسی که تو را آزارده دوباره اعتماد نکنی


خود را به فرد بهتری تبدیل کن و مطمئن باش که خود را میشناسی قبل از آنکه شخص دیگری را بشناسی و انتظار داشته باشی او تو را بشناسد


زیاد از حد خود را تحت فشار نگذار بهترین چیزها در زمانی اتفاق میافتد که انتظارش را نداری  

  این متن را برای کسانی که دوست تو هستند بفرست