یک کیس و چند کاربر و چند موس و کی برد
ارسال در تاريخ جمعه ۱۳۹۴/۱۱/۱۶ توسط عباسعلی رمضانی
يک کيس، چند ماوس و چند صفحه‌کليد
رايانه‌اي براي چند نفر!
اگر از خوانندگان همیشگی کلیک باشید، حتما به‌خاطر دارید که در شماره‌های گذشته، نرم‌افزارهای مختلفی را معرفی کردیم که برخی از آنها به ماوس، صفحه‌کلید و نمایشگر مربوط می‌شد. به‌عنوان مثال نرم‌افزاری را معرفی کردیم که به‌کمک آن می‌توانستید، همزمان از چند ماوس در یک رایانه استفاده کنید و هر فردی کنترل یک ماوس را در اختیار بگیرد، و یا نرم‌افزار دیگری که به‌کمک آن قادر بودید یک صفحه‌کلید را برای دو رایانه به‌کار بگیرید. به این ترتیب که چنانچه صفحه‌کلید، رو‌به‌روی هریک از نمایشگرها قرار می‌گرفت، با رایانه مربوط به آن نمایشگر عمل می‌کرد.

با معرفی چنین نرم‌افزاهایی بسیاری از کاربران این سوال برایشان مطرح می‌شود که آیا امکان استفاده از یک رایانه برای دو نفر به‌طور همزمان نیز وجود دارد؟ به نظر شما راه حلی نرم‌افزاری وجود دارد که به کمک آن بتوان یک رایانه را به دو رایانه تبدیل کرد؟ اگر ادامه مطلب این هفته را بخوانید متوجه می‌شوید که با نرم‌افزار پیشنهادی و منحصر‌به‌فرد این هفته نه‌تنها 2کاربر می‌توانند به‌طور همزمان از یک رایانه استفاده کنند بلکه فراهم آوردن این امکان برای 10کاربر نیز ممکن است.

تین‌کلاینت‌ها را فراموش کنید

نرم‌افزار قدرتمند و منحصر‌به‌فرد ASTER، برنامه‌ای بی‌نظیر است که شما را قادر می‌سازد تا به‌کمک یک نرم‌افزار و عدم نیاز به هیچ نوع سخت‌افزار دیگر همچون تین‌کلاینت‌ها یا ترمینال‌های ارتباطی، یک رایانه را برای استفاده همزمان چند کاربر آماده کنید! به‌کمک این برنامه دو کاربر می‌توانند با در اختیار داشتن دو نمایشگر، دو ماوس و دو صفحه‌کلید از یک رایانه همچون دو رایانه مجزا استفاده کنند.

بهترین برای همه‌جا

امروزه تمام کاربران در هر سن و سالی به استفاده از رایانه علاقه دارند و همین علاقه موجب شده است تا در مواردی در یک خانواده یک رایانه کافی نباشد چرا که به‌طور همزمان چندین کاربر قصد استفاده از آن را دارند! یکی از راه حل‌‌های خلاصی از این مشکل راه مسالمت‌آمیز است و در موارد کمی نیز که هر دو کاربر کودک بوده یا با یک‌دیگر لج‌بازی می‌کنند، اختصاص زمان استفاده از رایانه برای هر یک از کودکان توصیه می‌شود، اما اگر به‌دنبال بهترین راه‌حل هستید تا هم خودتان به انجام کارهایتان برسید و هم کودکانتان به‌طور همزمان به استفاده از رایانه پرداخته و کارهای مورد علاقه خود را انجام دهند و هیچ تداخلی هم بین این کارها به‌وجود نیاید، استفاده از نرم‌افزار ASTER بهترین راه‌حل است. این برنامه نیاز شما را برای خرید چند رایانه برطرف می‌کند و در موارد بسیاری همچون کافی‌نت‌ها، سازمان‌ها، ادارات و ... نقش زیادی در کاهش فضای اشغال شده توسط رایانه، هزینه انجام شده برای خرید رایانه‌های مختلف و ... را ایفا می‌کند.

به‌همین سادگی

روش استفاده از این نرم‌افزار بسیار ساده است: ابتدا یک نمایشگر مجزا به رایانه وصل می‌کنید (برای این کار باید دو کارت گرافیک به رایانه شما متصل باشد یا کارت گرافیک شما از اتصال همزمان دو نمایشگر پشتیبانی کند).

سپس یک صفحه‌کلید و ماوس دیگر را نیز به درگاه‌های ارتباطی رایانه وصل ‌کنید (در اکثر رایانه‌های امروزی چندین درگاه یو‌اس‌بی وجود دارد که می‌توان به هریک از آنها یک ماوس و صفحه‌کلید متصل کرد).

در نهایت نرم‌افزار ASTER را اجرا کرده و مشاهده می‌کنید که به کمک این برنامه دو دسکتاپ مجزا روی هر یک از نمایشگرها به نمایش درمی‌آید و هر نمایشگر نیز با ماوس و صفحه‌کلید مخصوص به خود قادر است همچون یک رایانه مجزا به اجرای نرم‌افزارهای مورد نظر شما بپردازد.

مزیت‌ها

برخی از مزیت‌های استفاده از این برنامه به‌جای استفاده از دو یا چند رایانه مجزا عبارتست از:

1- صدای کمتر

2- کاهش فضای موردنیاز

3- کاهش هزینه‌ها

4- صرفه‌جویی در برق مصرفی

5- عدم نیاز به شبکه کردن رایانه‌ها

6- حفاظت از محیط زیست با کاهش امواج رادیویی.

این نرم‌افزار در نسخه‌های مختلفی ارائه می‌شود که با توجه به نسخه مورد استفاده، می‌توانید یک رایانه را به 2 تا 10 رایانه مجزا تبدیل کنید. چنانچه قصد دارید همین حالا رایانه موجود در منزلتان را به دو رایانه تبدیل کنید، می‌توانید نسخه 10روزه از این نرم‌افزار را به‌طور رایگان از سایت زیر دریافت کنید:

http://international.ibik-soft.com

امیر عصاری


برچسب‌ها: Aster, چند کاربر هم زمان, تین کلاینت

محتوای الکترونیک و آزمون آنلاین
ارسال در تاريخ جمعه ۱۳۹۲/۰۹/۲۲ توسط عباسعلی رمضانی
آقای مهندس علی دهقانی یکی از هنرآموزان خلاق و پرتلاش هنرستان ماست که در زمینه تولید محتوای الکترونیکی و آزمون آنلاین طرح ها و ابتکارات زیادی دارند.

دعوت میکنم حتما سایت ایشان را ببینید. 

 http://www.dehghani.org

محتوای الکترونیکی و آزمون آنلاین


برچسب‌ها: آزمون آنلاین, محتوای الکترونیک, مولتی مدیا بیلدر, آموزش

السلام علیک یا ابا عبدالله
ارسال در تاريخ چهارشنبه ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ توسط عباسعلی رمضانی
دلم به مستحبى خوش است که جوابش واجب است:

السلام علیک یا ابا عبدالله



شرح در عکس
ارسال در تاريخ پنجشنبه ۱۳۹۲/۰۷/۲۵ توسط عباسعلی رمضانی



رنکینگ آنتی ویروس ها در سال 2013
ارسال در تاريخ یکشنبه ۱۳۹۲/۰۷/۲۱ توسط عباسعلی رمضانی

 سایت av-comprative.org  یکی از معتبرترین سایتهایی که نتایج حاصل از تست ها و آزمونهای مختلف که از آنتی ویروسهای جهان می گیرد را منتشر میکند. 

در مطلب رتبه بندی آنتی ویروسها نتایج حاصل از این تست ها در سال 2011 و 2012 را می توانید مشاهد کنید.

بر اساس آخرین رتبه بندی ها آنتی ویروس های کاسپرسکی kaspersky ، بیت دفندر bit-defender ، اف سکیور F-secure  در رتبه های برتر قرار دارند و از انتی ویروس های مشهور ، Eset -Nod32  (نود 32 ) در رتبه هفتم قرار دارد

این رتبه بندی را می توانید در نمودارهای زیر ببینید.

رتبه بندی انتی ویروسها2013


رنکینگ آنتی ویورسها 2013


برچسب‌ها: رنکینگ آنتی ویروسها, رتبه بندی آنتی ویروسها, انتی ویروس, آنتی ویروس برتر

دانلود