کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

آشنایی با گل ها


    

بنفشه آفریقایی

        

گل میخک

 

حسن یو سف   

دیفن باخیا           
            
بگونیا رکس       

      

گل سانسوریا

  

گل خر زهره


گل پاپیتال

منبع : حرفه وفن سازمان آموزش و پرورش تهران

«رتبه‌بندی» و «حقوق» معلمان تغییر می‌کند

«رتبه‌بندی» و «حقوق» معلمان تغییر می‌کند

به نقل از وبلاگ حرفه وفن خواف

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه مقرر شده کمیته سه جانبه‌ای برای تهیه و تصویب نظام رتبه‌بندی معلمان تشکیل شود، گفت: با تصویب این نظام نامه تحول اساسی در نوع «رتبه‌بندی» و «حقوق» معلمان آنها ایجاد خواهد شد.
مهدی نویدادهم در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: یکی از احکام سند تحول، استقرار نظام رتبه‌بندی معلمان است و بر این اساس معلمان پس از تایید شایستگی‌های خود به چندین گروه تقسیم خواهند شد.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی چنین رتبه‌بندی وجود ندارد و این موضوع از لحاظ منزلت اجتماعی و دریافت حقوق معلمان علیرغم اینکه سنوات خدمت آنها متفاوت و کارایی و اثربخشی آنها بالاست وجود ندارد و به صورت یکسان درنظر گرفته شده است.
نوید ادهم تصریح کرد:‌ در حال حاضر معلمی که دارای یک سال سابقه تدریس است با معلمی که دارای 30 سال سابقه است با عنوان «معلم» نامیده می‌شوند، این در حالیست که در سایر اقشار از جمله نیروهای نظامی و اساتید دانشگاه این نظام رتبه‌بندی وجود دارد، لذا مقرر شد بر اساس این تجارب نظام رتبه‌بندی برای معلمان نیز لحاظ شود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بر اساس این بخش از سند تحول بنیادین و در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، آنها نیز تاکید داشتند که این نظام رتبه‌بندی باید اجرا شود و یک طرح ضروری برای آموزش و پرورش است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شد، کمیته سه جانبه‌ای با حضور نمایندگان وزارت آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و نظام رتبه‌بندی معلمان تهیه شود.
نوید ادهم با بیان اینکه این نظام نامه تا پایان دولت دهم تهیه و تصویب خواهد شد تاکید کرد: پس از تصویب و ابلاغ آن تمامی معلمان بر اساس این نظام‌نامه رتبه‌بندی شده و حقوق و مزایای دریافتی آنها نیز متاثر از این رتبه‌بندی خواهد بود. ضمن آنکه برای معلمان در پایه‌ها و سوابق مختلف عناوین جدیدی درنظر گرفته خواهد شد.

تحول بنیادین آموزش و پرورش به حرفه وفن رسید

به نام خدا

تغییرات حرفه و فن در راه است


به نقل از وبلاگ حرفه وفن لالی

پلکان

پــِلِّکان سازه‌ای است که برای ارتباط دادن دو سطح غیر هم‌سطح در ساختمان یا فضاهای دیگر بکار می‌رود و از اجزای کوچک‌تری به نام پلّه ساخته شده‌است. در حالتی که پلکان در یک فضای بسته ساخته شود به آن راه‌پله گفته می‌شود.

به پلکانی که به صورت نقاله‌ای و با نیروی برق حرکت کند پله برقی گفته می‌شود. از انواع دیگر پلکان می‌توان پلکان مارپیچی، پلکان تاشو (درب مخفی) و پلکان هواپیما را نام برد.

به طور معمول پهنای موثر پله‌ها و پاگردها باید حداقل دارای یک و نیم متر باشند و از دو نیم متر تجاوز نکنند. درها نباید پهنای مفید پاگردها را اشغال و محدود کنند و درهای رو به راه پله باید به طرف خروجی باز شوند. هم‌چنین بهتر است نسبت ارتفاع به عمق پاگذار ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی متر باشد.

اجزای پلکان

به سطح افقی پله، کف پله یا پاگذار و به سطح عمودی آن پیشانی پله گفته می‌شود. در پله‌های مسدود کف پله معمولاً نسبت به پیشانی آن حالت پیش آمده دارد تا کف پله از سطح پهنتری برخوردار باشد. به ارتفاع باز راه‌پله‌ها یعنی فضای کف تا سقف، سرگیر گفته می‌شود. بلندای یک یا چند پله از سطح کف پلکان، خیز نامیده می‌شود.

اجزا پلکان:

  • کف پله یا پاگذار
  • پیشانی پله
  • نرده پله
  • آبچکان پله
  • پاگرد پله


انرژی هسته ای و کاربرد آن در کشاورزی - قسمت اول

استفاده از نیروی هسته‌ای از 40 سال پیش آغاز شد و اینک این نیرو همان اندازه از برق جهان را تأمین می‌کند که 40 سال پیش بوسیله تمام منابع انرژی تأمین می‌شد. حدود دو سوم از جمعیت جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که نیروگاههای هسته‌ای آنها در زمینه تولید برق و زیر ساختهای صنعتی نقش مکمل را ایفا می‌کنند. نیمی از مردم جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که نیروگاههای هسته‌ای در آنها در حال برنامه‌ریزی و یا در دست ساخت هستند
      

به این ترتیب ، توسعه سریع نیروی هسته‌ای جهان مستلزم بروز هیچ تغییر بنیادینی نیست و تنها نیازمند تسریع راهبردهای موجود است. امروزه حدود 440 نیروگاه هسته‌ای در 31 کشور جهان برق تولید می‌کنند. بیش از 15 کشور از مجموع این تعداد در زمینه تأمین برق خود تا 25 درصد یا بیشتر ، متکی به نیروی هسته‌ای هستند. در اروپا و ژاپن سهم نیروی هسته‌ای در تأمین برق بیش از 30 درصد است، در آمریکا نیروی هسته‌ای 20 درصد از برق را تأمین می‌کند. در سرتاسر جهان ، دانشمندان بیش از 50 کشور از حدود 300 راکتور تحقیقاتی استفاده می‌کنند تا: درباره فناوریهای هسته‌ای تحقیق کرده و برای تشخیص بیماری و درمان سرطان ، رادیوایزوتوپ تولید کنند.


ادامه مطلب ...

ساخت کاردستی های کاغذی با نرم افزار Make Atown,Farm And Village

مجموعه حاضر، شامل سه نرم افزار مختلف است که یک سرگرمی بسیار جالب و جذاب برای اوقات فراغت خواهد بود و به کمک آن می توان  ماکت شهر، دهکده و مزرعه ساخت.

ساخت کاردستی های کاغذی

ادامه مطلب ...

دانلود نرم افزار مدل سازی میدان الکتریکی-Electric Field

Electric Field  آزمایشگاه و نرم افزار مدل سازی میدان الکتریکی است. این نرم افزار ابزاری عالی برای شبیه سازی خطوط میدان الکتریکی و خطوط هم پتانسیل است.

 

برای مثال می توانید دو بار هم اندازه و با بارهای مخالف را درون صفحه گذاشت و با اجرا کردن برنامه خطوط میدان و یا خطوط هم پتانسیل را مشاهده کرد. سوال آسانی پرسیده شد و احتمالاً نتیجه آن را می دانید. اما آیا به آسانی می توانید خطوط میدان بارهایی شبیه شکل زیر چگونه است؟

electric field 2.1

 به کمک این برنامه خیلی سریع و آسان نتیجه مشخص می گردد.

electric field 2.1

هم چنین می تواند خطوط میدان الکتریکی سیم باردار و اشیا دی الکتریک را شبیه سازی نماید.


برای دانلود اینجا کلیک کنید

رادیوی قابل حمل بسازید

رادیوی قابل حمل

 

مجموعه‌ی درهم برهم سیم‌های رنگی در شکل سمت راست یک رادیو است. این رادیو را در عرض چند دقیقه می‌توان ساخت. البته ساخت آن با سیم‌های سوسماری رنگی سریع‌تر و دقیق‌تر خواهد بود.

این رادیو خیلی شبیه رادیو کریستال ساده است با این تفاوت که به جای "سیم‌پیچ (آماده‌ی) دور هسته‌ی فریتی"، در این پروژه، ما از سیم‌پیچ دور کارتن استفاده نموده‌ایم. بدین ترتیب به سیم آنتن بلند و اتصال زمین نیازی نیست.



 

وسایل مورد نیاز:

1- جعبه‌ی مقوایی به ابعاد 40*14*33 سانتی‌متر. لزومی به رعایت دقیق ابعاد نیست. هر جعبه‌ای از 20 سانتی‌متر تا 50 سانتی‌متر (در هر وجه) برای این منظور خوب است زیرا می‌توانیم به کمک تنظیم خازن متغیر ایستگاه‌های مختلف را دریافت نماییم.

2- 18 متر سیم لاکی نمره 22

3- خازن متغیر (0 تا 160 پیکوفاراد)

4- دیود ژرمانیوم 1N34A

5- گوشی پیزوالکتریک

6- 5 سیم‌سوسماری. دو سر این سیم‌ها گیره‌های سوسماری قرار دارد.

ادامه مطلب ...

خودتان یک باتری بسازید

با مقوا یک استوانه بسازید و در ته آن ورق آلومینیوم بچسبانید. سپس به ورق آلومینیوم سیمی وصل کنید. 

باتری بسازیم

مقداری پنبه را به آب نمک یا آبلیمو آغشته کنید و در داخل قوطی قرار دهید. در مرحله بعد سکه ای تمیز روی پنبه قرار دهید. سپس به ترتیب ورق آلومینیوم، پنبه آغشته به آبلیمو و سکه را روی هم قرار دهید و این کار را چندین بار تکرار کنید. 

باتری بسازیم
ادامه مطلب ...

بلندگوی دست ساز بسازید

بلندگوی دست ساز
بلندگوی دست ساز
 
بلندگوی دست ساز

ساخت یک بلندگو در خانه کار دشواری نیست و جمع آوری وسایل مورد نیاز آن هزینه چندانی ندارد که این وسایل عبارتند از :

بلندگوی دست ساز

مقداری سیم و یک سیم لخت کن

بلندگوی دست ساز

 یک عدد لیوان کاغذی معمولی

بلندگوی دست ساز

 یک عدد لیوان کاغذی کوچک

بلندگوی دست ساز

بشقاب کاغذی

بلندگوی دست ساز

چسب حرارتی

بلندگوی دست ساز

سه عدد آهنربای نسبتا قوی

بلندگوی دست ساز

 یک عدد تخته سه لایه با ابعاد 1 در 1 متر

بلندگوی دست ساز

 شش عدد کش لاستیکی

بلندگوی دست ساز

یک عدد دستگاه ضبط صوت که دارای خروجی صدا برای بلندگو باشد

ادامه مطلب ...