دلکو نیز
دو وظیفه اصلی به عهده دارد:
1 . تولید برق مبتنی بر مکانیزم کارکرد
پلاتین و فیوز ( خازن ) دلکو .
2 . توزیع برق در روی سر شمع ها در زمان
لازم .
معایب عمده
و ذاتی کاربراتور:
با دقت در انجام کار کاربراتور می توان
دید علی رغم تمام محاسنی که کاربراتور برای خودرو دارد چند عیب ذاتی بزرگ دارد که
چشم پوشی از آنها امکان پذیر نیست از جمله:
1.عدم تناسب میزان مخلوط شدن هوا و سوخت
: این میزان ثابت نبوده و به دلیل چگالی نامتناسب این دو ماده که یکی گازی و دیگری
مایع است تنها در یک زاویه خاص از دریچه کاربراتور این نسبت رعایت شده و در بقیه
موارد این تناسب به هم می خورد .
2 . کاربراتور شدیدا وابسته به شرایط محیط
است : وابستگی شدید کاربراتور به شرایط محیط به خصوص دما و فشار باعث می شود که به
جرات بتوان گفت هیچ خودرو کاربراتوری در حالت تنظیم کامل کار نمی کند .زمانی که یک
خودرو کاربراتوری را تنظیم می کنید نا خودآگاه این تنظیم را بگونه ای انجام خواهید
داد که فقط و فقط خودرو در همان ساعت و همان مکان تنظیم باشد و به محض تغییر محل
یا تغییر ساعت ، خودرو از تنظیم خارج می شود . احتمالا شما در هنگام رانندگی از
شهری مانند تهران به شهری دیگر مانند رشت این تغییر رفتار محسوس کاربراتور و بد
روشن شدن و تنظیم نبودن خودرو را یا به طور کلی بد روشن شدن خودروهای کاربراتوری
در هنگام زمستان و یا صبح زود تجربه کرده اید
ادامه مطلب ...