کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

ویندوز 7 امن تر است یا ویندو XP ؟

مایکروسافت اخیراً گزارشی امنیتی را منتشر کرده است که در آن به توضیح جزئیات آسیب‌پذیری‌ها، سوءاستفاده‌ها، نشت اطلاعات و بدافزارها در سال 2010 پرداخته است.

بنا بر اطلاعات منتشر شده در این تحقیق، به صورت کلی سیستم عامل های جدید مایکروسافت در حالتی که آخرین اصلاحیه ها بر روی آنها نصب شده باشند، امن تر از سیستم عامل های قدیمی این شرکت هستند. بر همین اساس ویندوز 7 و ویندوز سرور 2008 R2 بالاترین امتیازات امنیت را دریافت کرده اند.


 

با نگاه به آلودگی های مشاهده شده به ازای هر 1000 رایانه، مایکروسافت دریافته است که ویندوز 7 نسخه 64 بیتی دارای کمترین میزان با رقم 2.5 آلودگی به ازای هر 1000 رایانه بوده است. این در حالیست که نسخه 32 بیتی دارای 3.8 آلودگی به ازای هر 1000 رایانه بوده است.

ویندوز XP با SP3 دارای 15.9 آلودگی به ازای هر 1000 رایانه و ویندوز XP با SP2 دارای 19.3 آلودگی به ازای هر 1000 رایانه گزارش شده است.

تحلیل داده های فوق نشان دهنده اینست که ویندوز 7، چهار تا پنج برابر امن تر از ویندوز XP است. همچنین ویندوز ویستا نیز در این آزمایشات نتایج بهتری را نسبت به ویندوز XP نشان داده است، اما همچنان ویندوز 7 نسبت به ویستا نیز دو برابر امن تر است.

اگر کمی عمیق تر بشویم خواهیم دید که نسخه های 64 بیتی نیز دارای نتایج امنیتی بهتری نسبت به نسخه های 32 بیتی هستند.

دلیل این امر می تواند اولاً به این موضوع برگردد که کاربران نسخه های 64 بیتی معمولاً افراد متخصصی هستند که غالباً بهتر می دانند چگونه امنیت رایانه های خود را تأمین کنند. همچنین یک دلیل دیگر مرتبط به امکان خاصی است که ویندوز های 64 بیتی ارائه می کنند. این امکان که بسته محافظتی هسته یا Kernel Protection Patch نام دارد، از هسته ویندوز در برابر تغییرات تأیید نشده محافظت می کند.

در تحلیل سیستم عامل های مبتنی بر سرور مشاهده شده است که ویندوز سرور 2003 که هم نسخه 32 بیتی و هم نسخه 64 بیتی ارائه می کند دارای 5.8 آلودگی به ازای هر 1000 رایانه است. در مقابل ویندوز سرور 2008 R2 که تنها دارای نسخه 64 بیتی است، دارای 3.6 آلودگی به ازای هر 1000 رایانه است.

بنا بر گزارش مایکروسافت تعداد حفره‌های امنیتی در برنامه‌های کاربردی در مقابل حفره‌های امنیتی موجود در سیستم عامل‌ها و مرورگرها، در سال 2010 بیشتر بوده است. به هر حال، تعداد کل حفره‌های امنیتی یافت شده در برنامه های کاربردی در سال 2010 نسبت به سال 2009 دارای 22.9 درصد کاهش بوده است. اما سوءاستفاده هایی که با به کارگیری آسیب پذیری های جاوا انجام شده است در سه ماهه سوم سال 2010 دارای افزایش بسیار چشمگیری بوده است به طوری که همه کارشناسان را به تعجب واداشته است.

نظرات 2 + ارسال نظر
حسنی 6 اسفند 1392 ساعت 23:04 http://www.podman52.blogfa.com

سلام آقای رضایی عزیز.
بنده مدتهای زیادیست که شما را لینک نموده و از مطالبتان بهره می برم.لطفاٌ در پیوند هایتان مرا نیز پبت نمایید تا از نظراتتان استفاده کنیم.ممنون

سلام همکار گرامی
استفاده کردم .ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد