کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

بلوتوث چگونه عمل می‌کند؟

بلوتوث برای نخستین بار در شرکت اریکسون در سال ۱۹۹۴طرح‌ریزی شد که بین تلفن‌های همراه و یک گوشی بی‌سیم یک ارتباط رادیویی برقرار می‌کرد.



فن‌آوری بلوتوث برای تلفن‌های همراه، PDAها، رایانه‌ها، دستگاه‌های ضبط و پخش استریو، اتومبیل‌ها و لوازم خانگی استفاده می‌شود

این فن‌آوری توسط یک تراشه کوچک، یک ارتباط رادیویی کوتاه برد را میسر می‌کند و با بهره از آن می‌توان شبکه PAN یا شبکه شخصی را به وجود آورد.


شعاع برد مفید آن حدود ۱۰ متر (حتی با وجود موانع مثل دیوارها) و سرعت انتقال آن ۷۲۰ کیلو بایت است؛ چگونگی کارکرد آن از این قرار است که تراشه‌هایی بلوتوثی که در دستگاه‌ها تعبیه شده به صورت خودکار همدیگر را می‌شناسند و ارتباط برقرار می‌کنند.

در بلوتوث یک استاندارد ۱۰۰ متری نیز وجود دارد که توان الکتریکی بیش‌تری را طلب می‌کند. هر وسیله بلوتوث دارای یک تراشه فرستنده / گیرنده مربع ۴ سانتی متری است که در باند فرکانس رادیویی ISM یا صنعتی، پزشکی، علمی از ۴۰٫۲ گیگاهرتز تا ۴۸٫۲ گیگاهرتز عمل می‌کند و دلیل انتخاب این فرکانس رایگان بودن آن در سراسر جهان و نداشتن محدودیت مجوز است.


بلوتوث یک استاندارد شبکه‌ای و دارای دو سطح است که سطح اول به عنوان سطح فیزیکی شناخته می‌شود و سطح بعدی به عنوان سطح قراردادی شناخته می‌شود، که این قراردادها شامل مکان و زمان ارسال اطلاعات، تعداد بیت‌های ارسالی در آن واحد و همچنین تعداد وسایلی که در عملیات تبادل اطلاعات می‌توانند، شرکت کنند.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد