کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 92-91

 پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی 92-91  
وزیر آموزش و پرورش به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 92-91 پیامی صادر کرد.

به گزارش معاونت آموزش ابتدایی و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن کامل این پیام بدین شرح است،

نسیم پائیزی طبیعت، عطر جان فزای بهار تعلیم و تربیت را در سرزمین سلمان پارسی آن صحابی سرافراز نبی اکرم (ص) پراکنده می کند و حیاتی تازه همراه با شور و نشاط در کالبد کودکان و نوجوانان این مرز و بوم می دمد . مدارس غبار تعطیلی تابستانه را از چهره زدوده ، فرش زرین خود را زیر پای طالبان علم و دانش و معرفت پروردگار می گسترانند تا معلمان متعهد ودلسوز با نور هدایت خویش سرود حق طلبی، دلدادگی ، مهر ورزی ، ولایتمداری ، اعتماد به نفس را در گوش جان آنان ترنم نموده ، آنان را به سوی فتح قله های رفیع دانش و معنویت خود شناسی و خدا شناسی و کسب مراتبی از حیات طیبه رهنمون گردند . بویژه آنکه تقارن این ماه با هفته دفاع مقدس حلاوت آن را دوچندان ساخته که یادآور مجاهدت ،ایثار گری و دلاور مردی های قریب 40 هزار دانش آموز و فرهنگی است که مسیرتعلیم وتربیت اسلامی را به درستی پیموده‌ و جان شیرین خویش در طبق اخلاص نهاده تقدیم جانان نمودند تا من و شما در محیطی امن و آرام به تعلیم و تعلم پردازیم ،سال  تحصیلی نو به سبب برخورداری از ویژگی های منحصر به فرد از اهمیت خاصی برخوردار بوده و از سال های گذشته متمایز گشته است، که به برخی از این ویژگی ها اشاره می گردد


1-
 تصویب ، رونمایی و صدور دستور اجرای سند تحول بنیادین نظام آموزشی که برای اولین بار در طول تاریخ آموزش و پرورش از سندی جامع و ماندگار به مثابه قانون اساسی برخوردار گردیده که اجرای بند به بند آن به صورت دقیق از مطالبات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است که با الهام از مبانی ارزشمند اسلامی تدوین شده و تربیت انسانی وارسته و کسب اقتدار و مرجعیت علمی در جهان را در افق 1404 هدف قرار داده است.
2- تاسیس دانشگاه جامع فرهنگیان و 64 پردیس استانی آن که با هدف ارتقای منزلت و صلاحیت های حرفه ای و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان ، به روز رسانی دانش ، بینش و مهارت معلمان و تربیت معلمانی آگاه ، متعهد ، مسئولیت پذیر در تراز جمهوری اسلامی ایران .
3- استقرار نظام آموزشی جدید و افزایش طول دوره آموزشی ابتدایی به 6 سال با توجه به انعطاف و تربیت پذیری دانش آموزان دوره ابتدایی که به اعتقاد اکثر صاحب نظران دوران شکل گیری شخصیت است و افزایش کارآیی درونی و اثر بخشی دوره ابتدایی با توجه به همخوانی و هماهنگی ساختار با مراحل رشد و یادگیری کودکان و افزایش ضریب ماندگاری آموخته های دانش آموزان و آموزش مهارت های زندگی و جایگزینی شیوه های تدریس پژوهش محور به جای شیوه های حافظه پرور .

4-حاکمیت رویکرد تربیت قرآنی با توسعه مدارس قرآنی ، راه اندازی کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در مدارس و افزودن یک ساعت آموزش قرآن کریم در تمام پایه های دوره ابتدایی .

5-توسعه مراکز استعداد های درخشان ، مدارس نمونه دولتی شاهد و ایثارگران با هدف ایجاد زمینه رشد و شکوفایی استعداد های برتر، تامین عدالت آموزشی وتکریم فرزندان معزز شهدا و ایثارگران

6-راه اندازی مجتمع های آموزشی و پرورشی روستایی و عشایری و شهری با هدف توسعه عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر و هم افزایی علمی و استفاده حد اکثری از ظرفیت های موجود در مدارس اقماری .

7-ساماندهی زمان آموزشی در مدارس با هدف ایجاد زمینه مناسب حضور بیشتر و بهره گیری دانش آموزان از کانون گرم خانواده و اغنای عاطفی آنان و ایجاد فرصت نوسازی، به روز و ارتقای دانش و مهارت های شغلی و حرفه ای برای معلمان

8-توسعه متوازن رشته های فنی و حرفه ای با هدف خود اتکایی علمی و صنعتی کشور در راستای تحقق منویات مقام عظمای ولایت مبنی بر تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی .

9-راه اندازی مدارس تخصصی ورزش ، ساخت سالن های ورزشی و استخر شنابا هدف تقویت ورزش حرفه ای کشور و نیل به جایگاه برتر منطقه و اجرایی شدن طرح های آموزش شنا ، ژیمناستیک ، طناورز، دو ومیدانی و... با توجه به شعار عقل سالم در بدن سالم و تامین سلامت بدن در گرو ورزش همراه با نشاط و تعالی خواهد بود . کسب مدال های رنگارنگ دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی تنها بخشی از دستاوردهای این رویکرد است .

10-تالیف کتب درسی پایه ششم و تغییر محتوای کتب درسی پایه دوم بر مبنای راهبرد های سند تحول بنیادین با رویکرد تفکر محوری و پژوهش محوری. و این همه در سایه عنایات حق تعالی و همدلی و هماهنگی و هم افزایی همکاران گرامی در سراسر کشور فراهم گردیده است.

در خاتمه برخود لازم می دانم از تمامی تلاش ها،مساعدت ها وهمراهی های مسئولان خدمتگزار در بخش‌های مختلف فرهنگی کشور، بویژه فرهنگیان و خانواده های محترم آنان که در طول سال تحصیلی گذشته زمینه رشد و شکوفایی استعداد و توانمندی های کودکان و نوجوانان این مرز و بوم را فراهم ساخته اند ، تشکر نموده وازخداوند منان درخواست نمایم توفیق بهره گیری از این خدمات ارزشمند را درسال تحصیلی جدید نیز به نظام تعلیم وتربیت جمهوری اسلامی ایران عنایت فرماید.زینت بخش برنامه مهر امسال پاسخ دندان شکن فرهنگیان و دانش آموزان عزیز به توطئه تامل برانگیز آمریکائی - صهیونیستی علیه فخر عالم امکان، حضرت محمد مصطفی (ص) می باشد که با شعار حبیبی یا رسول الله .... ، اشهد ان محمد رسول الله ...، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل شکوه اقتدار ایران اسلامی را به رخ استکبار جهانی خواهند کشید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد