کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی
کار و فناوری فین هرمزگان

کار و فناوری فین هرمزگان

مقاله - نمونه سوال -طرح های اره مویی- انیمیشن - فیلم -طرح درس - فعالیت کارگاهی - رایانه - سرگرمی

باتری خورشیدی مسطح بسازید

اکنون در نظر داریم باتری خورشیدی مسطحی بسازیم که به راحتی می توان آن را حمل و جابجا نمود. ما از قاب پلاستیکیCD به عنوان پنجره استفاده می کنیم، و از چسب سیلیکونی (آکواریوم) برای چسباندن و عایق کردن آنها استفاده می نماییم.

توصیه می شود برای این فعالیت پژوهشی اولیاء محترم نیز کمک کنند.

 

برای ساخت این پروژه به وسایل زیر نیاز دارید

باتری خورشیدی مسطح

در مرحله اول ما یک صفحه اکسید مس درست می کنیم (شبیه کاری که در باتری خورشیدی انجام دادیم). این بار، یک گوشه ورق را خوب سنباده زده تا به مس براق برسیم، و سپس یک سیم مسی روکش دار را به آن لحیم می کنیم. این سیم قطب منفی باتری است.
باتری خورشیدی مسطح

قطب مثبت باتری یک تکه ورق مس به شکلU است، ابعاد این قطعه کمی بزرگ تر از ورق اکسید مس می باشد. ناحیه برش خورده داخلی ورقU شکل کمی کوچکتر از ورق اکسید مس است. سیم روکش دار دیگری را به گوشه این ورقU شکل لحیم کنید.

اولین قدم برای ساخت پروژه عبارت از چسباندن صفحه مسیU شکل به پنجره پلاستیکی است. به مقدار زیاد چسب سیلیکون استفاده کنید، تا آب نمک از آن نشت نکند. مطمئن شوید اتصال لحیمی یا کاملا با چسب پوشانده شود یا خارج از چسبU قرار داشته باشد، همانند شکل زیر (البته اگر تماماً با چسب پوشانده شود بهتر است)

تصویر زیر قسمت پشت باتری خورشیدی را نشان می دهد (قسمتی که در معرض نور خورشید نیست)

باتری خورشیدی مسطح

تصویر زیر قسمت جلویی باتری خورشیدی را نشان می دهد (طرفی که در مقابل نور خورشید قرار می گیرد). توجه کنید چسب سیلیکونی تمام مس را نمی پوشاند، زیرا بخشی از مس باید در مجاورت و تماس با آب نمک باشد.

باتری خورشیدی مسطح

مرحله بعدی این است که مقدار مناسب چسب بر روی ورق مسی تمیزU شکل قرار دهید. این لایه به عنوان عایق بین ورق اکسید مس و ورقU شکل عمل می کند. در ضمن بایستی بین آنها فضای مناسب برای آب نمک وجود داشته باشد. مجدداً توجه کنید تمام مس با چسب پوشانده نشود، و مقدار زیادی از مس با آب نمک در تماس باشد.

به نرمی ورق اکسید مس را روی این لایه از چسب فشار دهید. البته به اندازه ای فشار دهید تا مطمئن شوید چسب تمام شکاف ها را آب بندی نموده کرده باشد، اما آنقدر فشار ندهید که دو صفحه با هم تماس پیدا کنند.

تصویر زیر قسمت پشتی باتری خورشیدی را نشان می دهد (طرفی که رو به خورشید نیست).

باتری خورشیدی مسطح

تصویر زیر قسمت جلوی باتری خورشیدی را نشان می دهد (طرفی که رو به خورشید قرار می گیرد). دقت کنید چسب بیشتری در قسمت بالایی اضافه شده تا به شکل قیف در آید. قرار است از این قیف آب نمک وارد شود.

باتری خورشیدی مسطح

شما برای اطمینان از آب بندی می توانید روی تمام کناره بیرونی چسب بزنید. البته این موضوع در شکل نشان داده نشده است. قبل از رفتن به مرحله بعدی اجازه دهید چسب سفت شود.

سپس توسط قطره چکان آب نمک را اضافه کنید. باتری را تقریباً تا بالای صفحه مسی پر کنید، تا تقریباً از آن سر ریز شود. بعد قیف را با مقدار زیادی چسب آب بندی کنید، و اجازه دهید چسب سفت شود.

در تصویر زیر شما می توانید باتری خورشیدی را ببینید که در معرض تابش نور خورشید قرار گرفته است. این باتری می تواند ٣٦ میکروآمپر جریان تامین نماید.

باتری خورشیدی مسطح

همانطور که در تصویر بالا می بینید مقداری چسب بیشتر برای عایق بندی بهتر در اطراف قاب اضافه شده است.

در پایان بطری را در سایه قرار می دهیم. دقت کنید این بار باتری حدود ٤ میلی آمپر را نشان می دهد، زیرا در این حالت نور خورشید بر روی آن نیافتاده است.

باتری خورشیدی مسطح

نظرات 2 + ارسال نظر

با سلام
تیر عمود وسط باغ بهشت؛آیا جا به جایی شهدای گمنام شهر بندرعباس کار درستی است،از شما دوست گرامی تقاضا می شود در این موج وبلاگی شرکت کنید ؛شما می توانید مطلبی را در این ضمینه کار کنید یا طبق یک نظر در کانون استان موضع خود را در مورد جا به جایی شهدا به ما اعلام کنید؛لطفا در این موج وبلاگی شرکت کنید.
جهت اطلاع از موضوع جا به جایی شهدا به لینک زیر مراجعه کنید:
http://kvh.parsiblog.com/Posts/621/%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86+%D8%B4%D8%AF%D9%86+%D8%B9%D9%84%D8%AA+%D8%AC%D8%A7%D8%A8%D8%AC%D8%A7%D9%8A%D9%8A+%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%8A+%DA%AF%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%85+%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86+%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D9%86/

سلام بامطالب جدیدوجالب درخدمتتون هستم به ما سربزنید-حرفه وفن بوکان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد